نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی:

توسعه «رادیو زیارت» به‌عنوان یک راهبرد در اولویت قرار گیرد

آیت‌الله «علم‌الهدی» گفت: رادیو زیارت نباید منحصر در یک استان یا حتی کشور باشد بلکه به برکت این تشکیلات ارتباطی، هر جا که شیعه علی بن ابی‌طالب (ع) زندگی می‌کند، باید بتواند سلام‌های خالصانه خود را نثار مضجع منور رضوی کند.
کد خبر: ۵۲۷۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸ - 08June 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت که امروز در تالار همایش‌های صبا برگزار شد، توسعه عظمت ولایت اهل‌البیت (ع) را مجاهدت بزرگ فرهنگی خواند و اظهار داشت: رسالت اصلی صداوسیما این است که از اعتقادات و باورهای مردم در جنگ نرم فرهنگی کنونی محافظت کند و در این حوزه، یکی از راهبردی‌ترین مفاهیم فرهنگی، مقوله زیارت است زیرا پروردگار عالم که بر همه‌چیز احاطه دارد و عالم، محضر اوست اما ارتباط گرفتن با پروردگار از طرف بندگان باید با واسطه صورت بگیرد و در این حوزه، وجود باکرامت اهل‌بیت (ع) والاترین مرجعی است که هر انسانی برای نزدیک شدن به معارف دین، می‌تواند به آنان تقرب بجوید.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه ماهیت زیارت به معنای دروازه‌ای برای واردشدن انسان از زندگی روزمره به وادی مقدسات است، خاطرنشان کرد: زیارت موضوعی است که انسان را از زندگی روزمره خود وارد وادی مقدسات می‌کند زیرا به فرموده امام هادی (ع)، می‌توان مقام عصمت و امامت را با عنوان بابُ الایمان شناخت؛ یعنی ائمه اطهار درگاه‌هایی هستند که انسان را از خودی بودن به خدایی بودن می‌رسانند و انسانی که همواره همه اهتمام استعدادی خود را فقط در شئون فردی‌اش به کار گرفته است، می‌تواند وارد عرصه‌ای شود که در مقام عبودیت و بندگی خدا و در راستای میل به حق گام بردارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در توسعه معارف اهل‌بیت (ع)، هیچ عملی به‌اندازه زیارت مثمر به نتایج فردی و اجتماعی نمی‌شود، گفت: براساس آیه ۵۴ سوره مبارکه انعام، خداوند متعال به پیامبر خود تکلیف می‌کند که در سلام کردن بر همه سبقت بگیرد و به همین خاطر، همواره پیامبر اکرم (ص) نخستین کسی بود که به بندگان خدا سلام می‌کرد. بر همین اساس، اهل‌بیت (ع) هم که بَضعَةُ النَّبی هستند، همین خصوصیت را دارند و وقتی مؤمن به زیارت آنان برود، حتی پیش از اینکه زائر به امام سلام دهد، این امام هشتم است که به زائر خود سلام می‌کند.

وی تصریح کرد: به خاطر همین ارتباط قلبی است که هرگاه چشم انسان به گنبد و بارگاه نورانی امام رضا (ع) می‌افتد، حالت روحانی خاصی بر زائر مستولی می‌شود و انکسار قلب، باعث می‌شود تا اشک از چشمان انسان جاری گردد زیرا در حقیقت این زائر نیست که به امام سلام می‌کند بلکه امام زودتر به او سلام کرده و «اَلَّسلام عَلَیک یا عَلی بن موسی‌الرضا» در حقیقت جواب سلام امام است. هم‌چنین زائر علی بن موسی‌الرضا (ع) در اذن دخول به حرم، خداوند متعال را مخاطب قرار می‌دهد و در حقیقت، این اذن خواستن از ذات اقدس پروردگار است تا اجازه دهد با زیارت حضرت، دریای معارف دین را درک کنیم.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: به برکت تولیدات رادیویی زیارت این امکان فراهم می‌شود که هم‌وطنان از شهرهای دور و نزدیک و حتی درحالی که مشغول به انجام امور روزمره زندگی خود باشند، به‌صورت زنده با حرم مطهر رضوی ارتباط برقرار کنند و از طریق شبکه‌های رادیویی از داخل خودرو و یا شبکه‌های سیما از منازل و محل کار، خود را در محضر امام رضا (ع) ببینند. البته شبکه رادیویی زیارت نباید منحصر در یک استان یا حتی کشور باشد بلکه به برکت این تشکیلات ارتباطی، هر جا که شیعه علی بن ابی‌طالب (ع) زندگی می‌کند، باید بتواند سلام‌های خالصانه خود را نثار مضجع منور رضوی کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در انتها ابراز امیدواری کرد: بیش از ۸۰ درصد زائران مشهدالرضا (ع) با وسایل نقلیه زمینی شامل خودروهای شخصی و اتوبوس‌های مسافربری به زیارت امام رضا (ع) می‌آیند و در طول مسیر، تنها مسیر ارتباطی هرکدام از این خودروها رادیو است لذا فقط حدود ۲۸ میلیون نفر در فقره زائران مشهد می‌توانند مخاطب محتوای فرهنگی ارزنده شبکه زیارت باشند. از خداوند متعال می‌خواهیم که توسعه زیرساخت‌های ارتباطی رادیو زیارت، مقدمات لازم برای تأسیس شبکه زیارت را فراهم کند تا مردم بتوانند هر لحظه که اراده کنند، فواصل جغرافیایی و بعد مسافت را زیرپا گذاشته و خود را در صحن و سرای نورانی امام رضا (ع) ببینند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار