امام جمعه سرپل ذهاب:

دشمن به دنبال زیر سوال بردن اعتبار نظام و حاکمیت است

حجت‌الاسلام «فاطمی‌نسب» گفت: دشمن در جنگ ادراکی و شناختی به دنبال اعتماد زدایی، ناامیدسازی در جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، ازبین بردن مشروعیت‌های جامعه و زیر سوال بردن اعتبار نظام و حاکمیت است.
کد خبر: ۵۲۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۸ - 27May 2022

دشمن به دنبال زیر سوال بردن اعتبار نظام و حاکمیت استبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان ضمن تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: امام صادق علیه السلام در کنار توجه به توسعه دانش در جهان تشیع برافزایش قدرت اقتصادی شیعیان از طرق مشروع تاکید می‌نمود و آثار زیانبار و خطرناک افزایش شدید قیمت‌ها و گسترش فقر را یادآور می‌شدند.

وی با اشاره به هشدار‌های امام صادق (ع) در موضوع اقتصاد افزود: حضرت می‌فرمایند که گرانی قیمت‌ها اخلاق و رفتار مردم را بد و نامطلوب می‌سازد، امانتداری را از بین می‌برد و مردم مسلمان را از فشار و سختی به ستوه می‌آورد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب تصریح کرد: امام صادق علیه السلام اخلاق اجتماعی، حقوق اجتماعی و ایمنی اجتماعی را سه جنبه مهم حیات اجتماعی انسان می‌دانند و فرمایند: مراقب باشید این جنبه‌های مهم حیات اجتماعی از مشکلات اقتصادی و معیشتی متاثر نشوند.

فاطمی نسب در ادامه به موضوع احتکار اشاره کرد و اذعان داشت: امام صادق علیه‌السلام در دومین هشدار اقتصادی خود به احتکار اشاره کرده است که یکی از اقدامات مخرب در اقتصاد است و در روایات بسیاری جزء گناهان نابخشودنی محسوب شده و مسئولین باید با آن برخورد کنند.

وی ادامه داد: دشمن در جنگ ادراکی و شناختی به دنبال اعتمادزدایی، ناامیدسازی در جامعه، ناکارآمد نشان دادن حاکمیت، ازبین بردن مشروعیت‌های جامعه و زیر سوال بردن اعتبار نظام و حاکمیت است.

خطیب جمعه شهرستان سرپل ذهاب اذعان داشت: دولت با حذف ارز ترجیحی و آزادسازی قیمت‌ها باید نظارت‌های خودرا چند برابر کرده و در برخورد با محتکرین و گرانفروشان جدی و قاطع بوده و مجازات‌های آن‌ها بازدارنده باشد.

وی در ادامه به مشکلات مستاجرین اشاره کرد و گفت: یکی از گلایه‌های مستاجرین افزایش افسارگسیخته رهن و اجاره بهای واحد‌های مسکونی است و از مسئولین امر می‌خواهم به این موضوع قاطعانه ورود کنند و در تعیین نرخ رهن و اجاره اجازه ندهند فراتر از قانون و بصورت دلخواه عمل شود که فشار آن بر دوش قشر ضعیف مستاجرین قرارگیرد.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان مجلس به موضوعات مهمی اشاره کرده و نمایندگان را به پایبندی به قانون اساسی و عدم دخالت در انتصابات توصیه نمودند.

فاطمی نسب ادامه داد: رهبر انقلاب انقلاب دراین دیدار ساده زیستی، مسئولیت پذیری، امانتداری، مردمی بودن، دنبال حل مشکلات اساسی کشور بودن، ساده زیستی، اجتناب از تبعیض و فساد، همراهی با عموم مردم و ... را از شاخصه‌های مهم نمایندگان انقلابی عنوان کردند.

امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب بیان داشت: پیامبر اسلام و اهل بیت ایشان جامعه‌ترین الگو‌هایی هستند که در تمام ابعاد زندگی اعم از اعتقادی، اخلاقی، رفتاری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و خانوادگی راهنما و هدایتگر جامعه هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار