فتح خرمشهر؛ فتح خون/ فرمانده سپاه امام رضا (ع):

«اقتدار امنیتی» ره‌آورد دفاع مقدس است

سردار «غیاثی» گفت: امروز ایران اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شده و این در حالی است که تفاوت بسیاری بین اقتدار امنیتی و امنیت وجود دارد، چراکه بسیاری از کشورهایی که امنیت دارند تهدیدی و تحریمی ندارند، اما ایران در اوج تهدید و تحریم امنیت دارد و این همان اقتدار امنیتی است.
کد خبر: ۵۲۴۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ - 24May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت حیدریه، سردار سرتیپ پاسدار «سیدهاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع) شب گذشته در ویژه‌برنامه سالروز فتح خرمشهر در جمع مردم تربت حیدریه اظهار داشت: ایران تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، تحت سلطه جبهه استکبار بود و سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی غرب بر این کشور تسلط داشتند اما مردم با تبعیت از امام خمینی (ره) پیروزی انقلاب را رقم زدند.

وی تصریح کرد: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در مرکز انرژی دنیا قرار داشت و دشمن می‌دانست که چنانچه ایران تنگه هرمز را تحت تأثیر قرار دهد تمام دنیا متأثر از آن قرار خواهد گرفت و علی‌رغم همه دشمنی‌های جبهه استکبار و محدودیت‌ها و تحریم‌ها علیه مردم، بالاخره دشمن در یک نقطه به وفاق رسید و آن هم تحمیل جنگ هشت ساله بود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) با اشاره به اینکه عملیات‌های دفاع مقدس فرصت بازیابی را از دشمن گرفت، افزود: عملیات الی بیت‌المقدس که فتح خرمشهر را به‌همراه داشت در بین همه عملیات‌ها یک نقطه عطف در تاریخ است که نماد مقاومت و ایثارگری ملت ایران است که باید همواره در تاریخ ماندگار و در اذهان تحلیل شود.

سردار غیاثی ادامه داد: در این عملیات پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع آزادسازی و ۱۸۰ کیلومتر از نوار مرزی از لوث دشمن پاکسازی و تقریبا ۱۹ هزار اسیر از دشمن گرفته شد که در کنار غنائم و انهدام امکانات و تجهیزات دشمن بعثی، حماسه‌ای تاریخی و ماندگار رقم خورد.

این فرمانده ارشد سپاه یادآور شد: جمهوری اسلامی بعد از فتح خرمشهر سه خواسته مهم را مطرح کرد که شامل عقب‌نشینی کامل عراق در پنج استان، محکوم کردن صدام به‌عنوان متجاوز و پرداخت غرامت می‌شد.

سردار غیاثی بیان داشت: فتح خرمشهر محکم کردن جای پا برای انقلاب اسلامی شد و شورای امنیت و جامعه بین‌الملل احساس کردند که رزمندگان اسلام علی‌رغم همه محدودیت‌ها خرمشهر را به سرزمین ایران ملحق کردند و این مهم باعث تثبیت انقلاب و نظام شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از زوایای دفاع مقدس هنوز نهفته است، گفت: عملیات‌هایی همچون فتح خرمشهر باید در مراکز تحقیقاتی کشور مورد پژوهش قرار گیرد و برای نسل امروز تبیین شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: امروز ۲ راه پیش روی ملت ایران است یا باید قدرتمند و قوی باشد یا اینکه اراده دشمن را بپذیرد که قطعا همچون گذشته تا پای جان برای انقلاب اسلامی و آرمان‌های بلند آن تلاش خواهد کرد.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شده و این در حالی است که بین اقتدار امنیتی و امنیت تفاوت بسیار است، چراکه بسیاری از کشورهایی که امنیت دارند تهدیدی و تحریمی ندارند، اما ایران در اوج تهدید و تحریم امنیت دارد و این همان اقتدار امنیتی است.

سردار غیاثی ابراز داشت: امروز ایران بعد از آمریکا تنها کشوری است که جغرافیای نبرد دارد و این بدان معناست که قوای مسلح در سلسله مراتب فرماندهی کل قوا تلاش می‌کنند و با تقسیم کاری که وجود دارد باعث شده جغرافیای نبرد در لایه‌های مختلف تعریف و اقتدار امنیتی بوجود آید.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) گفت: امروز تحلیل‌گران دنیا ایران را لنگرگاه در جهان اسلام می‌دانند و این بدان خاطر است که جوانان در همه عرصه‌ها پای کار هستند، از حضور در جبهه مقاومت تا کمک‌های مومنانه و هر عرصه‌ای که نظام نیاز داشته باشد، انعطاف نشان داده و آرایش لازم را به خود می‌گیرند.

وی گفت: امروز دشمن در جنگ نرم اراده‌ها، عزم‌ها، ارزش‌ها و معرفت‌ها را هدف قرار داده و با روش‌های دقیق و محاسبه شده شخصیت جوانان جامعه را نشانه رفته است.

سردار غیاثی افزود: امروز خاکریزی‌های دفاعی جبهه‌ها به مدارس و دانشگاه‌ها منتقل شده و اگر مراقبت نکنیم و غفلت کنیم ممکن است هزینه‌های زیادی در مقابل با جنگ نرم دشمن بپردازیم؛ لذا باید مسیر را به خوبی تبیین کنیم تا نسل جوان در جهت اهداف انقلاب اسلامی و نظام حرکت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار