فرمانده سپاه امام رضا (ع):

رمز تداوم انقلاب اسلامی در نهادینه‌ شدن فرهنگ شهادت است

سردار «غیاثی» گفت: ماندگاری جمهوری اسلامی ماحصل خون شهیدان است و باید آن را پاس بداریم؛ در همین راستا تکریم شهدا و توجه به فرهنگ شهید و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ باید توسط آحاد مردم در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۵۲۰۷۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱ - 06May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، مراسم گرامیداشت سی‌و‌هفتمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر پاسدار «ولی‌الله چراغچی» جانشین فرمانده لشکر پنج نصر و عروج هنرمند انقلابی «نادر طالب‌زاده» با حضور سردار سرتیپ پاسدار «سید هاشم غیاثی» فرمانده سپاه امام رضا (ع)، سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اکبر افراسیابی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام رضا (ع)، «سید عبدالله ارجائی» شهردار مشهد، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده شهدا امروز در جوار گلزار شهدای بهشت رضا (ع) برگزار شد.

سردار غیاثی در این مراسم اظهار داشت: شهادت یک جریان توقف‌ناپذیر و بخشی از فرهنگ ماست و برای انتقال این فرهنگ باید اندیشه‌های بلند حماسه‌سازان دفاع مقدس به نسل جوان منتقل شود.

وی افزود: ماندگاری جمهوری اسلامی ماحصل خون شهیدان است و باید آن را پاس بداریم؛ در همین راستا تکریم شهدا و توجه به فرهنگ شهید و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ باید توسط آحاد مردم در جامعه نهادینه شود.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) یادآور شد: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، شهدای دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل‌بیت و حماسه‌آفرینی‌های آنان گواه زنده بودن، نشاط و استمرار تفکر انقلاب اسلامی در عصر حاضر است.

سردار غیاثی در بخشی از سخنان خود به خصایص و سجایای اخلاقی سردار شهید چراغچی اشاره کرد و گفت: شهید چراغچی در کنار شجاعت و ایمان سرشاری که داشت فردی بسیار خوش اخلاق و فروتن بود.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره نادر طالب‌زاده از او به عنوان هنرمندی مومن، متعهد و انقلابی یاد کرد و ابراز داشت: این هنرمند گرانقدر زندگی در آمریکا را رها کرد و با بهره‌گیری از زبان هنر برای اعتلای ارزش‌های انقلاب اسلامی زحمات بسیار زیادی متحمل شد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) ادامه داد: مرحوم طالب‌زاده در زمان هشت سال دفاع‌مقدس در کنار رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل حضوری فعال داشت و صحنه‌های ایثار و فداکاری شهدا و رزمندگان غیور اسلام را به تصویر کشید.

سردار غیاثی تأکید کرد: اگر امروز احساس امنیت پایدار داریم و یا جامعه در تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی به‌درستی انجام‌وظیفه می‌کند مرهون ایثار و شهادت مردان بزرگی است که در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب اسلامی حماسه آفریدند؛ بر همین اساس جامعه ما نیاز به معرفی اندیشه‌های بلند شهدا و ایثارگران دارد.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) بیان داشت: امیدواریم با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها بتوانیم امانتی را که شهدا به ما سپردند به نسل‌های آینده تحویل دهیم

شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضور بر مزار سردار شهید چراغچی با قرائت به مقام شامخ این فرمانده شهید ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار