هاشمی‌نژاد در نشست خبری مطرح کرد:

اسناد جنایات منافقین به روایت غربی‌ها منتشر می‌شود/ ثبت اسامی 17 هزار شهید ترور در سازمان ملل

دبیر دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور با بیان این که این کنگره در روزهای نهم و دهم شهریور همزمان با سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر برگزار می‌شود، گفت: اسامی 17 هزار شهید ترور در سازمان ملل به ثبت رسید.
کد خبر: ۵۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ - 26August 2015

اسناد جنایات منافقین به روایت غربی‌ها منتشر می‌شود/ ثبت اسامی 17 هزار شهید ترور در سازمان ملل

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، "سیدمحمدجواد هاشمینژاد" دبیر برگزاری دومین کنگره بینالمللی شهدای ترور در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: دومین کنگره بینالمللی 17 هزار شهید ترور روز نهم و دهم شهریور ماه با سخنرانی ریاست جمهوری برگزار می شود.

وی در خصوص برنامههای برگزاری این کنگره خاطرنشان کرد: در این کنگره جمع چهارصد نفرهای از خانوادههای شهدای ترور از اقصی نقاط کشور حضور خواهند داشت. همچنین میزبان چهل شخصیت صاحب نظر و رسانهای خارجی در موضوع تروریسم خواهیم بود.

هاشمی نژاد گفت: طبق کنگره دو سال پیش، بخش علمی نیز امسال خواهیم داشت که حدود سیصد محقق در این کنگره حضور دارند و برخی به ارائه مقالات خود خواهند پرداخت.

دبیرکل بنیاد هابیلیان اضافه کرد: همچنین در این همایش از هفت عنوان کتاب رونمایی خواهد شد که شامل جلد اول روزشمار وقایع تروریستی ایران، مجموعه مقالات اولین کنگره، منبعشناسی تروریسم، خاطرات یکی از جداشدگان کادر مرکزی منافقین، اسناد جنایات منافقین به روایت غربیها، سند مظلومیت و ترور به جرم خدمت است.

هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: موضوع ترور و تروریسم در طول 36 سال پس از انقلاب اسلامی گام به گام و همراه با تحولات مختلفی که در کشور رخ داده است از ما قربانی گرفته است و در طی این سالها با انواع و اقسام گروههای تروریسم و شکلهای مختلف ترور مواجه بودهایم.

وی اضافه کرد: در روز 22 بهمن 57 روز پیروزی انقلاب اسلامی اولین حادثه تروریستی در تاریخ انقلاب اسلامی در کشور رخ داد و تا همین چند روز پیش که حادثهای در سیستان و بلوچستان حادثهای رخ داد قربانی تروریسم داشتهایم و این حوادث آسیبهای بسیاری به کشور زده است.

دبیر دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور با اعلام این که طبق آماری که استخراج کردهایم حدود 17 هزار و 400 شهید ترور داریم، تصریح کرد: آخرین آنها مربوط به شهدای هستهای است و این آمار، آمار بسیار بالایی است. اگر حوادث چند وقت پیش در کشورهای پیرامونی را کنار بگذاریم کشور ما بزرگترین قربانی تروریسم است.

وی افزود: تلاش داریم در پژوهشی جدید آمار شهدای ترور کشور را به روز کنیم.

هاشمی نژاد با اشاره به این که شکل شهادت شهدای ترور در کشور ما بی نظیر است، بیان کرد: انقلاب اسلامی که یک انقلاب مردمی و دینی است، فرصتی شد تا مردم در کنار مسئولان درجه یک حضور یابند و دشمن از این فرصت به وجود آمده برای مردم، نفوذ و اقدام به ترور شخصیتهای مهم کشور کرد.

وی تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا پیدا نمیکنید که در عرض چند ماه دو رئیس قوه، نخست وزیر، جمعی از وزیران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در کنار مردم به شهادت برسانند. از کودک چند ساله تا پیرمرد 90 ساله در انواع شکلهای ترور از جمله بمبگذاری در اتوبوس شهری در ایران به شهادت رسیدهاند.

هاشمی نژاد با بیان اینکه هر حادثهای که امروز در دنیا رخ میدهد پیش از آن برای ما اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: شیوه ترور انتحاری برای 5 شخصیت ما که شامل 4 شهید محراب و پدرم بود، اتفاق افتاد و مبدع این حرکت منافقین بودند.

دبیر دومین کنگره بین المللی شهدای ترور گفت: تمامی گروهکهایی که در ایران فعالیتهای تروریستی داشتند در کشورهای غربی دفتر داشتند و به لحاظ لجستیکی و مادی از آنجا تامین میشدند. در حالی که گروههای تروریستی امروز همچون داعش به طور رسمی در کشورهای غربی دفتری ندارند.

وی با اشاره به متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم از سوی جنایتکاران جهانی بیان داشت: دشمن سالهاست که تلاش میکند تا ما را متهم به حمایت از تروریسم کند در حالی که ما بزرگترین قربانی تروریسم از سوی همین جنایتکاران هستیم.

دبیرکل بنیاد هابیلیان یادآور شد: دولت و مردم باید همراه با هم این جنایات تروریستی دشمنان را بازتاب دهند که به کشور ما ظلم شده است. در خلال مذاکرات هستهای بارها شاهد بودیم که ما را متهم به حمایت از گروههای تروریستی میکردند.

وی افزود: در طول 36 سال گذشته اقدامات متعددی در سطح بین المللی برای دفاع از خود که قربانی تروریسم هستیم صورت گرفته است اما با نمایش کامل واقعیتها فاصله داریم. رهبر معظم انقلاب نیز این موضوع را چند وقت پیش در دیدار با خانوادههای شهدای هفتم تیر مطرح کردند.

هاشمی نژاد گفت: به دلیل بایکوت خبری که نسبت به ما در جهان صورت گرفته است بسیاری از مردم جهان و مسئولان از جنایات تروریسمی رخ داده در ایران خبر ندارند. چند وقت پیش در دیداری که با یکی از سفرا داشتم وی اطلاعی نداشت که رئیس جمهور و نخست وزیر کشور ما ترور شده است.

وی با بیان اینکه بازماندگان حوادث تروریستی سند زنده این حوادث هستند، بیان کرد: باید حرکت عظیمی ایجاد شود تا این حوادث را در رسانهها بیان کنیم. دو سال پیش کنگرهای ملی در تهران برگزار شد. باتوجه به انعکاسی که داشت تصمیم گرفتیم امسال به صورت بین المللی به انعکاس آن حوادث تروریستی بپردازیم تا صدای مظلومیت ما به اقصی نقاط جهان برسد.

دبیرکل بنیاد هابیلیان در ادامه به تشریح برنامههای برگزاری این کنگره پرداخت و گفت: کنگره در روز نهم شهریور از ساعت 8 در سالن اجلاس سران با سخنرانی رئیس جمهور افتتاح میشود و در ادامه یکی از شخصیتها سخنرانی خواهد داشت. در بعد از ظهر روز نهم و روز دهم بحث علمی را پی خواهیم گرفت. در بعد از ظهر روز نهم همچنین یکی از مقامات کشوری سخنرانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه کنگره در روز دوم در سالن اجلاس دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود، بیان داشت: بعد از ظهر روز دهم شهریور از نویسندگان مقالات برتر تقدیر خواهد شد و به 20 نفر از آنان جوایزی اهدا میشود.

هاشمی نژاد با اعلام اینکه 730 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، اضافه کرد: حدود 30 مقاله از نویسندگان خارجی از کشورهای آمریکا، ایرلند، لبنان، انگلیس، عراق و الجزایر ارسال شده است. حدود 30 استاد دانشگاه به بررسی مقالات پرداختند که 283 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

وی گفت: یکی از مقدمات برگزاری این کنگره نشستهای علمی جهت تقویت پشتوانه علمی بود، لذا 7 نشست در دانشگاهها و مراکز علمی برگزار شد که حدود 100 استاد روابط بین الملل و حقوق در این نشستها شرکت داشتند و به ارائه دیدگاههای خود پرداختند.

هاشمی نژاد با بیان اینکه دایره المعارف 17 هزار شهید ترور چندی پیش منتشر شد، گفت: برای نخستین بار نیز کتاب روزشمار شهدای ترور در حال تدوین است که جلد نخست آن در روز برگزاری کنگره با حضور رئیس جمهور رونمایی میشود. این کتاب حدود 300 صفحه است که مختص بازه زمانی 22 بهمن 57 تا 22 بهمن 58 است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان در ادامه از همکاری نهادهایی همچون بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در خاورمیانه، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، کانون رهپویان وصال، سازمان هنری رسانهای اوج، سازمان بسیج مستضعفین، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان انرژی اتمی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم و تحقیقات و فناوری و شهرداریهای تهران و مشهد تقدیر و تشکر کرد.

وی با بیان اینکه در کنگره اول 13 سفیر حضور داشتند، گفت: در این کنگره تعداد بیشتری از سفرا حضور خواهند داشت.

دبیر برگزاری دومین کنگره بین المللی 17 هزار شهید ترور در پاسخ به سوال خبرنگاری اظهار داشت: واژه تروریسم در نظام بین المللی تعریف واحدی ندارد که بشود به آن استناد کرد و هیچگاه هم زیر بار این نخواهند رفت چراکه این مبهم بودن یک ابزار برای پیشبرد سیاست خارجهشان است.

هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: در سال 1979 یکی از رادیوهای آمریکا تصمیم گرفت تا تعریف واحدی از این واژه ارائه کند اما هر تعریفی را خواست ارائه بدهد، مشاهده کرد که خود مصداق آن هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار