امام جمعه موقت سمنان:

هدف ایران اسلامی ایجاد جامعه جهانی بر مبنای حمایت از مظلوم است

حجت‌الاسلام «قدس‌پور» گفت: ما در فکر گسترش عدالت با ظهور امام زمان (عج) هستیم تا جامعه جهانی بر اساس حمایت از مظلوم ایجاد شود.
کد خبر: ۵۱۷۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶ - 22April 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «محمدعلی قدس‌پور» امام جمعه موقت سمنان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلی این شهر با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین اظهار داشت: موضع جمهوری اسلامی مشخص است و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، توقف جنگ را خواستاریم؛ در صورتی که ریشه بحران مشخص شود و بهانه‌ای برای تشکیل سازمان‌هایی مانند ناتو نباشد که در مقابل مظلوم بایستد و حامی ظالم باشد. 

وی افزود: ایران اسلامی نگاهی فراتر و افق دید بازتر از این دارد که بخواهد از روسیه یا اوکراین طرفداری کند. ما در فکر گسترش عدالت با ظهور امام زمان (عج) هستیم تا جامعه جهانی بر اساس حمایت از مظلوم ایجاد شود. 

قدس‌پور ادامه داد: هر زمان عکسی از سردار شهید سلیمانی در فضای مجازی منتشر شد، حساب‌ها را بستند و هر نماینده‌ای در اروپا از روسیه حمایت کرد، حساب او بسته شد، روسیه از بازی‌های فوتبال حذف شد؛ پس آن شعار آزادی بیان کجاست که غرب از آن سخن می‌گوید؟

وی ادامه داد: کاریکاتوری توهین‌آمیز از پیامبر اسلام (ص) کشیده شد و رئیس جمهور فرانسه آن زمان گفت پیامبر (ص) نیز مانند هر فرد دیگری است، اما زمانی که تنها کارتونی به انتقاد از سیاست‌های اروپا و آمریکا کشیده شد، حساب کاربری آن رسانه بسته شد و چه حساب‌های نویسندگانی که به حمایت فلسطین نوشتند، مسدود شد؛ پس شعار آزادی بیان از سوی غرب یک شوخی است.

امام جمعه موقت سمنان از ویژگی‌های حاکم اسلامی را داشتن تقوای الهی، تقوای حاکمیتی و داشتن سعه صدر در برابر انتقادات دانست و گفت: نمونه این ویژگی‌ها را می‌توان در رفتار حضرت امیرالمومنین (ع) مشاهده کرد.

قدس‌پور بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی نیز تمام تلاش بر این است که  تقوای حاکمیتی جریان پیدا کند و در نرم‌افزار حاکمیتی و مدیریتی سعه صدر جریان داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار