۲.۵ میلیون نفر در بارگاه امامزادگان سال جدید را آغاز کردند

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه و امامزادگان سال خود را تحویل کردند، گفت: از آغاز طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ تا امروز ۱۰ میلیون نفر بار زیارت از امامزادگان را داشته‌ایم که این عدد با افزایش روبرو خواهد بود، زیرا بسیاری از سفر‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی آغاز می‌شود.
کد خبر: ۵۱۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵ - 27March 2022

۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در امامزادگان سال جدید را آغاز کردندبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «غلامرضا عادل» معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه امروز در نشست ارائه گزارش طرح «آرامش بهاری ۱۴۰۱» که در ساختمان شهید سلیمانی این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه امسال بعد از دو سال برگزار نشدن طرح آرامش بهاری، این طرح با قوت آغاز شده و با توجه به وضعیت مساعد و بهتر بهداشتی کشور و مسافرت‌های مردم، برنامه‌های فرهنگی خوبی در قالب طرح آرامش بهاری ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ در بارگاه هزار و ۸۰۰ امامزاده در حال برگزاری است، افزود: در نیمه اول تعطیلات قله نخست کار ما، لحظه تحویل سال بود که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بقاع متبرکه و مرقد امامزادگان سال خود را تحویل کردند؛ در برخی استان‌ها هم با توجه به تقارن لحظه تحویل با اذان مغرب، برنامه‌های معارفی را هم برگزار کردیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: ما با توجه به شرایط جوی برخی استان‌ها علاوه بر زائرسراها، سعی کردیم تا استراحتگاه‌هایی را برای مردم فراهم کنیم؛ از آغاز طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ تا امروز ۱۰ میلیون نفر بار زیارت از امامزادگان را داشته‌ایم که این عدد با افزایش روبه‌رو خواهد بود؛ زیرا بسیاری از سفر‌ها در نیمه دوم تعطیلات نوروزی آغاز و بسیاری از استان‌ها در نیمه دوم با مسافرین روبه‌رو هستند.

حجت‌الاسلام عادل خاطرنشان کرد: تا به امروز قرارگاه مرکزی آرامش بهاری ۱۴۰۱ تلاش کرده تا با حضور در بقاع متبرکه و امامزادگان از شرایط برگزاری طرح بهره ببرد؛ در روز طبیعت هم در بسیاری از بقاع متبرکه و امامزادگان که در شرایط خاص قرار گرفتند، شاهد حضور ویژه زائرین خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از امتیازات طرح آرامش بهاری امسال نسبت به سال‌های گذشته، ایجاد غرفه‌های شمیم خدمت در کنار سایر غرفه‌ها بوده است، گفت: طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی منسجم برگزار می‌شود؛ نخستین قرار دوازدهم در سال جدید همزمان با روز جمهوری اسلامی برگزار می‌شود که افتتاحیه را در امامزاده حمزه شهرری خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی همزمان با ماه مبارک رمضان، افزود: تلاش ما بر این است که برنامه‌های ترتیل‌خوانی، جزء‌خوانی و معارفی همچون تفسیر را داشته باشیم؛ برنامه‌های افطاری را هم با توجه به وقف‌هایی که وجود دارد، خواهیم داشت، اما تلاش بر این است که افطاری ساده هم داشته باشیم.

حجت‌الاسلام عادل با بیان اینکه در طول طرح آرامش بهاری، وقف‌های جدید هم صورت گرفته است، تصریح کرد: ما در طرح آرامش بهاری ۱۴۰۱ تاکنون اسکان یک میلیون و ۸۰ هزار نفر را داشته‌ایم؛ در زائرسرا‌ها اصول اولیه بهداشتی کاملاً رعایت شده است، اما در اسکان چادر در صحن‌ها الزاما ماسک زدن و تزریق دو دُز واکسن رعایت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما با صدا و سیما تعامل داریم، اما مطالبه این است که رسانه ملی به جهت بهره‌مندی بهتر مردم از خدمات فرهنگی و اجتماعی برنامه‌ها را بهتر و بیشتر پوشش دهد.

انتهای پیام/ 134

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار