مدیرکل بنیاد شهید قزوین:

نخبگان شاهد و ایثارگر در پیشرفت کشور پیشتازند

حقایق‌پور گفت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران طی دوران دفاع مقدس در صف نخست حفظ و بقای انقلاب اسلامی بودند، امروز هم در رشد و پیشرفت کشور پیشتازند.
کد خبر: ۵۱۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ - 12March 2022

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، به مناسبت ایام بزرگداشت شهدا، جلسه «غلامرضا حقایق‌پور»  مدیرکل و «فاطمه نسخه‌چی» معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با نخبگان و دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگر برگزار شد.

در این جلسه حقایق‌پور اظهار داشت: خانواده‌های شهدا و ایثارگران طی دوران دفاع مقدس در صف نخست حفظ و بقای انقلاب اسلامی بودند، امروز هم در رشد و پیشرفت کشور پیشتازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: حضور نخبگان شاهد و ایثارگر در عرصه‌های مختلف علمی و اجتماعی مهمترین عامل در اثبات توان واقعی ایثارگران در اعتلای کشور است.

وی با بیان اینکه نخبه بودن مسئولیت‌هایی به دنبال خود دارد، عنوان کرد: همه نخبگان به کشوری که برای آن هزینه‌های بی‌شماری از جمله خون شهدا داده، مدیون هستند لذا امروز این قشر معظم جامعه وظیفه دارند که داشته‌هایشان را همانند شهید چمران برای رفع مشکلات مردم و توسعه کشور به کار گیرند.

این مسئول با اشاره به مهاجرت نخبگان ایرانی به خارج کشور گفت: برخی از نخبگان به دلیل جایگاه اجتماعی و موقعیت مالی از کشور خودشان به دیگر کشورها مهاجرت می‌کنند که این روند مطلوبی نیست و باید ظرفیتی برای آنها ایجاد کرد تا بمانند.

حقایق‌پور با بیان اینکه تعاملات بنیاد در خصوص شناساندن نخبگان شاهد و ایثارگر به دستگاه‌های اجرایی تقویت می‌شود، افزود: با تحقق این مهم، می‌توان مسئولان دستگاه‌ها را در جریان اختراعات این نخبگان قرار داد تا با توجه به امکانات و ظرفیت‌هایی که دارند از استعدادهای این عزیزان استفاده و حمایت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: نخبگان دارای شاخص‌ها و ویژگی‌هایی هستند که باید تلاش کرد ضمن بهره‌گیری از استعدادهای آنها در جهت رشد و پیشرفت کشور، به جایگاه واقعی خودشان در جامعه برسند.

در ادامه نشست، نخبگان شاهد و ایثارگر مسایل و مشکلات خود را با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در میان گذاشتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در پایان ضمن راهنمایی و پاسخگویی به سوالات نخبگان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از آنها تجلیل کرد. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار