رئیس دفتر شعر و سرود صداوسیما:

باید برای نیروی قدس سپاه کنگره شعر برگزار کنیم/ «تهرانی‌مقدم» کاری درخشان‌تر از حماسه آرش انجام داد

قزوه با تاکید بر اینکه باید برای نیروی قدس سپاه کنگره شعر برگزار کنیم، گفت: هرگاه کار شهید تهرانی‌مقدم را با حماسه آرش مقایسه می‌کنم متوجه می‌شوم ایشان کاری درخشان‌تر از حماسه آرش انجام داده است.
کد خبر: ۵۰۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ - 23February 2022

باید برای نیروی قدس سپاه کنگره شعر برگزار کنیم/ تهرانی‌مقدم کاری درخشان‌تر از حماسه آرش انجام دادبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «علیرضا قزوه» شاعر و رئیس دفتر شعر و سرود صداوسیما در آیین اختتامیه بیست و سومین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت، اظهار داشت: امروز ما موشک نقطه‌زن داریم؛ اگر دشمن در معادلات نظامی چندین قدم عقب کشیده است به خاطر شهید سلیمانی و شهید حسن تهرانی‌مقدم و عزیزانی است که با موشک‌های نقطه زن ابهت و نام دشمن را برهم زدند.

وی عنوان کرد: روزی ما با سلاح کلاشینکف و ژ۳ مقابل دشمن می‌جنگیدیم و در آن روز‌ها شاید برد شعرهایمان به اندازه همان کلاشینکف و ژ۳ بود.

رئیس دفتر شعر و سرود صداوسیما تصریح کرد: امروز باید بیاییم همچنان که موشک نقطه‌زن داریم منظومه‌های شعرمان را نقطه‌زن کنیم و در کشور‌های مقاومت حضور جدی داشته باشیم.

قزوه با تاکید براینکه ادبیات ما نیز باید مرز‌های وسیع‌تر را طی کند، افزود: باید مثنوی سه هزار بیتی برای شهید سلیمانی بگوییم. در کشمیر یک نظامی دولت هند که نمی‌دانست شهید سلیمانی یعنی چه تصویرشان را پاره کرد و همه نظامیان کشمیر مجبور شدند تصویر شهید سلیمانی را بر دیوار‌ها نصب کنند.

وی شهید سلیمانی را شخصیتی متعلق به تمام مردم مستضعف جهان دانست و ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم این کنگره و همایش در تجلیل از نیروی قدس سپاه برگزار شود، چراکه عزت امروز را مدیون آن‌ها هستیم.

رئیس دفتر شعر و سرود صداوسیما خاطرنشان کرد: هرگاه کار شهید حسن تهرانی‌مقدم را با حماسه آرش مقایسه می‌کنم متوجه می‌شوم شهید تهرانی مقدم کاری درخشان‌تر از حماسه آرش انجام داده است.

انتهای پیام/121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار