دبیر نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» خبر داد؛

برگزاری نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» در مازندران

«زاهدی» از برگزاری نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۵۰۶۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶ - 12February 2022

برگزاری نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» در مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «بلال زاهدی» دبیر نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» در مازندران خبر داد و اظهار داشت: این مراسم به مناسبت اولین سالگرد شهادت «مصطفی نوروزی» از شهدای مدافع امنیت استان مازندران، ۲۸ بهمن در حسنیه عاشقان کربلای ساری برگزار می‌شود.

وی افزود: «مصطفی نوروزی» متولد شهرستان ساری، ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ در منطقه عمومی کنارک دریای عمان در درگیری با اشرار و قاچاقچیان طی عملیاتی به درجه شهادت نائل آمد.

زاهدی با بیان اینکه ابعاد مختلف وجودی این شهبد قابل بررسی، تکریم، پاسداشت و بزرگداشت است، بیان داشت: پس از شهادت مصطفی ستاد بزرگداشت این شهید عزیز از طرف خانواده شهید و دوستان و همسنگران بسیجی‌اش تشکیل شد.

دبیر نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» تصریح کرد: شهید نوروزی عنصر نخبه در عرصه کاری و یک چهره فرهنگی اجتماعی و ورزشی بود که مقام‌های کشوری دارد و شخصیت اجتماعی ایشان بعد از شهادتش مشخص شد.

زاهدی اضافه کرد: شهید نوروزی دلداده حضزت زهرا (س) بود و به تعداد سن بی بی فاطمه زهرا (س)، ۱۸ برنامه برای پیش کنگره شهید نوروزی تدوین شده است.

این مسئول ولایتمداری و ایثارگری را از خصوصیات بارز شهید دانست و افزود: برنامه‌های پیش کنگره با توجه به ابعاد شخصیتی شهید تدوین شده است.

زاهدی ادامه داد: رونمایی از سنگ مزار شهید، روضه فاطمیه بر مزار شهید، تولید و توزیع هدایای فرهنگی در قالب پوستر و برچسب، کنگره شعر «مروارید عمان»، گفت و گوی رسانه‌ای و رونمایی از نامواره، نشان و پوستر شهید، موکب فرهنگی هنری شهید، مسابقات ورزشی، باشگاه تربیتی ورزشی شهید، افتتاح ۲ خانه محروم (گروه جهادی شهید نوروزی)، تجلیل از پدران شهدای عرصه امنیت، شب خاطره شهید نوروزی، تجدید بیعت، گلابشویی و عطرافشانی مزار شهید، ویژه برنامه خاص خواهران (بانوان زینبی)، پیش یادواره شهید و اولین سالگرد شهید با عنوان «نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» از جمله برنامه‌های این ستاد است.

راهدی از برگزاری آئین اختتامیه کنگره شعر «مروارید عمان» خبر داد و تصریح کرد: این مراسم یکشنبه ساعت ۱۴:۳۰ با حضور برگزیدگان در سالن سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این کنگره ۱۰ دی منتشر شد و ۲۶۰ اثر از ۲۰ استان به دبیرخانه واصل شد، بیان داشت: پس از داوری آثار، ۳ اثر به عنوان برگزیده انتخاب و ۱۱ اثر نیز به عنوان شایسته تقدیر در مراسم اختتامیه تجلیل خواهند شد.

این مسئول ادامه داد: این کنگره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بسیج هنرمندان، بسیج رسانه و شهرداری ساری برگزار می‌شود.

دبیر نخستین کنگره ملی «مصطفی شهید» با بیان اینکه هر رسانه یک لشکر مردمی است، گفت: جهاد تبیین یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب است که صادر شده است و اصحاب رسانه پیشگامان و پیش‌قراولان و عناصر اصلی این جهاد هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار