معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید خبر داد؛

تعیین فرایند اجرایی و بار مالی قوانین حوزه ایثارگری در دو ماه گذشته

مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام روز گذشته با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات اداره کل بنیاد ستاد استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷ - 19December 2021

برگزاری مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد استان ایلام/تعیین فرایند اجرایی و بار مالی قوانین حوزه ایثارگری در دو ماه گذشتهبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام روز گذشته (شنبه) با حضور معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن جلسات اداره کل بنیاد ستاد استان ایلام برگزار شد.

محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آئین اظهار داشت: در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌ها و همچنین تدوین راهبرد‌ها و سیاست‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران از مشورت و راهنمایی‌های جامعه معزز شاهد و ایثارگر، نمایندگان معزز، ولی فقیه و استانداران، مدیران کل و مسئولان استان‌ها و دیگر مسئولان بهره گرفته شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اقدامات قاضی‌زاده هاشمی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: در دوره جدید اقدامات متفاوتی انجام شده و قوانین مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به همراه بار مالی آن‌ها استخراج و جامعه هدف مشمول این قوانین مشخص شده است و این اقدام طی دو ماه انجام شده و فرآیند اجرایی شدن قوانین نیز مشخص شده است.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران تفکیک قانون جامع ایثارگران در برنامه ششم توسعه بوده که بر اساس آن وظایف و مسئولیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نیز مشخص شده است. ما به عنوان وظیفه ذاتی مطالبات جامعه معزز ایثارگری را دنبال می‌کنیم اما بسیاری از امور در دستگاه‌های دیگر انجام می‌شود، از این رو باید همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

پاکدل در ادامه به فرآیند شایسته گزینی در بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و گفت: مدیریت در بنیاد باید بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب شود و در این راستا سامانه شمسا به عنوان سامانه شایسته گزینی مدیران آینده در بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان ساخت: جناب آقای تولیده با علاقه خاصی پیگیر امور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بوده‌اند و جناب آقای اسدی نیز سال‌ها به عنوان معاون در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خدمت کرده و از شناخت و تجربه کافی نسبت به جامعه ایثارگری و کارکنان بنیاد استان برخوردارند.

الیاس فتاحی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام نیز در این مراسم با تأکید بر لزوم رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: رسیدگی و ارائه خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باید در رأس همه فعالیت‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار داشته باشد، از این رو باید با همدلی و تعامل، در راستای رفع مشکلات جامعه ایثارگری اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام افزود: امروز در زمینه درمان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری صورت گرفته که دستاورد‌های ارزنده‌ای داشته است.

وی با اشاره به اجر خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، گفت: خدمت به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران توفیقی الهی است، چرا که شهدا با گذشتن از جان و مال خود، در عهدی که با خداوند بستند، ثابت قدم ماندند. بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیادی انقلابی و برخاسته از انقلاب اسلامی و مردم است، از این رو خدمت در این نهاد مقدس، باید توأم با روحیه انقلابی و بسیجی باشد و همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، وظیفه بنیاد شهید یک حرکت معنوی است که از خون شهیدان پاسداری می‌کند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با اهدای لوح یادبود از زحمات و تلاش‌های «اسدالله تولیده» تقدیر و با حکم دکتر قاضی‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران «جمال اسدی» به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام معرفی شد.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر به استان ایلام در گلزار منور شهدا حضور یافت و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

پاکدل همچنین در دیدار با حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام با اشاره به پیگیری‌های بنیاد در خصوص بودجه سال ۱۴۰۱ این سازمان، اظهار کرد: جلسات بسیاری با فراکسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم شرایط بهتری را نسبت به سال ۱۴۰۰ برای جامعه معزز ایثارگری مهیا کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: مهم‌ترین موضوعاتی که در سفر‌های استانی مطرح می‌شود، اشتغال جامعه ایثارگری است و تأمین مسکن و مباحث مربوط به توانمندی ایثارگران نیز از دیگر دغدغه‌های این قشر عزیز است.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار