مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان:

سرعت کار‌های فرهنگی با حمایت ارشاد بیشتر خواهد شد

ثقتی با بیان اینکه سرعت کار‌های فرهنگی با حمایت ارشاد بیشتر خواهد شد، گفت: کارگروه تحول اقتصاد فرهنگ را در اداره تشکیل خواهیم داد و فضای هنر را به سمتی خواهیم برد تا بتواند روی پای خود بایستد و درآمدزا باشد.
کد خبر: ۴۹۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳ - 08December 2021

سرعت کار‌های فرهنگی با حمایت ارشاد بیشتر خواهد شد

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «رضا ثقتی» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان در سالن اجتماعات خاتم الانبیاء شهرستان «رشت» اظهار داشت: امیدوارم با همراهی مردم و اهالی فرهنگ و رسانه این مسیر پرسنگلاخ را به درستی طی کنم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه در گفتمان فرهنگی دولت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» پشتیبانی از مردم، نهاد‌های فرهنگی و پرداختن به ارزش‌های انقلاب اسلامی حرف نخست را می‌زند، تصریح کرد: در این گفتمان حزب بازی، جناح بندی رنگ باخته و همه زیر پرچم انقلاب اسلامی و ایران اسلامی مسیر را خواهیم پیمود.

وی با اشاره به هدفمندی گفتمان فرهنگی دولت رئیسی خاطرنشان کرد: در این گفتمان هنر و هنرمند مقوله‌ای فرمایشی نیست، اثرگذار است و مردم محور تمام معادلات، تحرکات و رویداد‌ها هستند، نه سیاسیون؛ همه در دایره نظام عزیز ما هستند.

ثقتی با تأکید بر اهمیت دادن به جوانان مؤمن و کار آزموده که جزء لاینفک امور خواهند بود، افزود: ۱۱ تکلیف بر دوش بنده گذاشته شده که امیدوارم با همت همکاران و همه اصحاب هنر و علی الخصوص رسانه بتوانیم این تکالیف را به درستی به انجام برسانیم.

وی با اشاره به بحث تحول سند و نقشه تحول در حوزه فرهنگ تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم به نقشه واحد، مدون و محکمی که همه نهادها، مراکز و چهره‌ها به آن پایبند باشند را ظرف شش ماه تبیین و رونمایی کنیم؛ همکاری با نماینده ولی فقیه در گیلان و نیز استاندار از تکالیفی است که به اعتقاد من باید به درستی انجام شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با تأکید بر استعداد پروری و تقویت نیرو‌های جوان به عنوان وظایفی که از سوی وزیر ارشاد بر عهده مدیرکل ارشاد گیلان می‌باشد اظهار داشت: ایجاد هم‌افزایی نهاد‌های فرهنگی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، تکریم از فرهیختگان و مفاخر فرهنگی، هنری و دینی، ارتقای جایگاه شورای اسلامی فرهنگ عمومی از دیگر تکالیفی است که در دوره مدیریت خود باید به آن‌ها عمل کنم.

وی نوید روز‌های خوبی را در دوره مدیریت خود به اهالی فرهنگ و رسانه داد و تصریح کرد: ادارات استان خود را برای انجام کار فرهنگیِ جهادی آماده کنند؛ با تقویت بودجه برای ادارات شهرستان نوید روز‌های خوبی راخواهیم داد و به همه با صدای بلند می‌گویم که فرهنگ یک مقوله فراسازمانی است و تولیت آن با یک دستگاه نیست و همه باید ظرفیت خود را به صحنه بیاورند تا در کنار هم روز‌های خوبی را در گیلان رقم بزنیم.

ثقتی با بیان اینکه سرعت کار‌های فرهنگی با حمایت ارشاد بیشتر خواهد شد، افزود: کارگروه تحول اقتصاد فرهنگ را در اداره تشکیل خواهیم داد و فضای هنر را به سمتی خواهیم برد تا بتواند روی پای خود بایستد و درآمدزا باشد.

وی با تأکید بر اینکه تالار مرکزی با حمایت دلسوزان شهر با قدرت با مدیریت ارشاد بازگشایی خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: خانه مهجور اوانسیان را با کاربری فرهنگی احیا خواهیم کرد که نگین انگشتری ارشاد است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان با بیان اینکه با رویکرد تقویت نظارت و حمایت در کنار اصحاب رسانه خواهیم بود، متذکر شد: به تمام نهاد‌هایی که به سمت کار فرهنگی آمده‌اند، دست برادری خواهیم داد تا اتفاقاتی که به نفع مردم خواهد بود در گیلان رخ دهد.

«فیروز فاضلی» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم با تأکید بر اینکه مدیریت باید هنرمندانه و با تدبیر باشد، اظهار داشت: مدیریت خود یک هنر است، مدیران فرهنگی باید دست بوس اهالی فرهنگ، هنر و رسانه باشیم.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه مدیر فرهنگی باید تلاش کند در زمان مدیریت وی اندیشه‌ای از پرواز باز نماند و قلمی شکسته نشود، تصریح کرد: اهالی فرهنگ و رسانه صفت آیینه‌گی برای جامعه دارند و آیینه تمام نمای جامعه هستند و باید در امنیت تمام بتوانند این صفت را بروز دهند و ذاتاً حرمت دارند.

وی با بیان اینکه اگر مدیر فرهنگی پشتوانه خانواده خود که اهالی فرهنگ و رسانه هستند را داشته باشد قدرتمند خواهد بود، افزود: مدیرکل باید اقتداری داشته باشد تا بتواند از این پشتوانه استفاده کند و الحمدالله جناب آقای ثقتی از این اقتدار برخوردار است.

فاضلی با بیان اینکه امروز یکی از نیرو‌های خوب ارشاد به عنوان مدیرکل انتخاب شده که به مراتب قدرتمندتر از بنده است، خاطرنشان کرد: هنرمندان و اهالی رسانه گیلان توانایی نقش آفرینی مطلوب در عرصه ملی دارند و امیدوارم مدیرکل جدید از این پشتوانه فرهنگی در گیلان به نیکی بهره ببرد.

در انتهای مراسم از زحمات «فیروز فاضلی» مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تقدیر شد و «رضا ثقتی» به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان معارفه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار