صبح امروز؛

نشست "بررسی حقوق بشر آمریکایی" برگزار شد

نشست "بررسی حقوق بشر آمریکایی" صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۴۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲ - 04July 2015

نشست

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست بررسی حقوق بشر آمریکایی صبح امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

"فاطمه آلیا" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در این نشست بیان داشت: این نشست 3 پیام و هدف دارد. نخست این که جمعی به عنوان گرامیداشت قربانیان سقوط ایرباس در سال 67 دور هم آمدهایم. دوم اینکه این جمع به مثابه دادگاه عمومی برای محکومیت حقوق بشر آمریکایی است.

وی افزود: سومین پیام این نشست، لبیک به فرموده مقام معظم رهبری در خصوص حقوق بشر آمریکایی است که این اولین نشست در این رابطه است.

آلیا با بیان اینکه در یک هفته حقوق بشر آمریکایی جنایات فجیعی در تاریخ ایران صورت گرفته است، تاکید کرد: این جنایات قابل پیگیری حقوقی است و انتظار داریم همه ساله در این هفته قوه قضائیه پروندهها را آماده و دولت پیگیری کند. ما در مجلس هشتم نیز قانونی تصویب کردیم که دولت این پروندهها را پیگیری کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اعتراف سیاستمداران آمریکایی نشان میدهد که آمریکا جنایتکار و علیرغم ادعای بی طرفی، از جنایتکاران حمایت کرده است و جنگهای نیابتی راه انداخته که این بار عربستان بازیچه است.

وی افزود: آمریکا مهمترین رادارها را دارد و برای جنگ جهانی سوم تدارک دیده است.

آلیا بیان داشت: ما خونریزی فجیع 2 تیر 67 را نه میبخشیم و نه فراموش میکنیم. دولت وقت ایران در سال 74 در بحث شکایت از آمریکا با دولت آمریکا مصالحه کرد. سوال ما از دولت وقت این است که چرا با آمریکا مصالحه کردید بدون اینکه مسئولیتی متوجه آمریکا بشود.

وی تصریح کرد: ائتلاف داعش خیمه شب بازی است و بیشترین کمکهای تسلیحاتی برای کشتار مسلمانان صورت میگیرد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان صحبتهایش گفت: من از وزارت دادگستری و قوه قضائیه میخواهیم که وقتی خانوادههای 175 شهید غواص مشخص شدند، برای هر شهید پروندهای تشکیل داده شود تا اقدامات آمریکا در جنگ تحمیلی محکوم شود.

لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: دشمنان در شبکههای ماهوارهای  سعی دارند خود را منجی بشریت نشان دهند و میگویند ما صادقانه کار انجام میدهیم در حالی که اینان سختترین دشمن بشریت هستند.

وی افزود: فجایع آمریکا نشان دهنده این است که آنها به دنبال از بین بردن نسل بشریت هستند. البته اقدامات آنها برخی قابل احساس و برخی غیرقابل احساس هستند و در آینده تبعات آن را خواهیم دید.

همچنین در این نشست از سوی معاونت بسیج سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد تاسیس دبیرخانه دائمی نقض حقوق بشر توسط آمریکا در ایران ارائه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها