براتی پور:

هراتی در اشعارش به افراد بی تفاوت به جنگ اعتراض می‌کرد

سلمان هراتی به کسانی که در خصوص جنگ بی تفاوت بودند در اشعار خود اعتراض می کرد و در اشعار کلاسیک به شهدا می‌پرداخت.
کد خبر: ۴۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۵ - 21October 2013

هراتی در اشعارش به افراد بی تفاوت به جنگ اعتراض می‌کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عباسعلی براتی پور شاعر پیشکسوت، درباره آشنایی خود با "سلمان هراتی" گفت: در سال 63 مراسمی به مناسبت دهه فجر در حوزه هنری برگزار شده بود و سلمان هراتی نیز از تنکابن برای شرکت در این مراسم آمده بود.

وی ادامه داد: سلمان برخی از آثار خود را که در یک دفترچه نوشته بود به من و دوستانم نشان داد که من بعد از خواندن آنها به او گفتم که کارهای خوبی است.

براتی پور به جلسات شعر حوزه هنری که در آن وقت پنجشنبه ها برگزار می شد اشاره و اظهار کرد: هراتی در این جلسات شعر شرکت می کرد که با قبول شدن در دوره تربیت معلم دانشگاه تهران حضور او در جلسات به صورت مستمر ادامه پیدا کرد.

این شاعر به عمر کوتاه هراتی اشاره و تصریح کرد: هراتی در زمان کوتاه عمر خود آثار خوبی به جا گذاشت که این آثار چه در زمینه شعر آزاد و چه شعر کلاسیک بسیار تاثیرگذار بوده اند.

وی با بیان اینکه هراتی با قیصر امین پور و سید حسن حسینی دوستی نزدیک داشت خاطرنشان کرد: هراتی در حوزه هنری با امین پور و حسینی به گفتگو می نشست و در شعرهایش از سهراب سپهری نیز تاثیر می گرفت.
وی شعرهای هراتی را انتقادی و اعتراضی دانست و گفت: وی نسبت به کسانی که در خصوص جنگ بی تفاوت بودند در اشعار خود اعتراض می کرد و در اشعار کلاسیک به شهدا می پرداخت.

براتی پور در پایان به زادگاه هراتی اشاره کرد و یاد آور شد: بعد از فوت هراتی به منزلش در تنکابن رفتم؛ از دیوارها شاخه های مرکبات آویزان بودو عطر بهار نارنج مشام را می نواخت؛ هراتی در همین فضا که خوراک روحی خوبی بود توانست شعرهای خوبی بسراید.

شایان ذکر است نخستین جایزه ادبی "سلام سلمان" 9 آبان ماه همزمان با بیست و هفتمین سالگرد درگذشت این شاعر فقید انقلاب توسط حوزه هنری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

نظر شما
پربیننده ها