مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

دفاع مقدس مبتنی بر عقلانیت و حکمت بود

«سلامی» گفت: دفاع مقدس مبتنی بر عقلانیت و حکمت بود و تمامی افتخارات و مجاهدت‌های انجام‌شده برای حفظ انقلاب، نشئت گرفته از دوران باعظمت دفاع مقدس است.
کد خبر: ۴۸۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸ - 26September 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در جمع کارکنان اداره‌کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس استان سمنان که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان حضور داشتند، بابیان اینکه هشت سال دفاع مقدس به نوعی یک جنگ جهانی در جغرافیای کوچک بود، اظهار داشت: در جنگ تحمیلی حدود ۵۰ کشور از صدام حمایت سیاسی و تسلیحاتی کردند ولی با مقاومت رزمندگان اسلام، در رسیدن به اهداف خود ناکام ماندند.

وی گفت: آن که در وسط میدان جنگ مجاهدانه ایستادگی کردندمردم بودند، مردم ایران اسلامی علاوه بر اعزام جوانان خود به جبهه‎های نبرد با کمک‌های نقدی وغیرنقدی خود، بخشی از نیازمندی‌های جبهه‎های جنگ را به عهده گرفتند. این کمک‎ها به شیوه‎های مختلفی به جبهه‎ها سرازیر می‎شد و در قالب کاروان‌ها و جمع آوری کمک‌های نقدی در پایگاه‌های بسیج، مصلا‌های نمازجمعه ومساجد پشتیبان رزمندگان بودند.

سلامی ادامه داد: جنگ نابرابر هشت ساله علیه ملت ایران با رشادت رزمندگان و فرزندان این آب و خاک که به شکست دشمن تا دندان مسلح بعثی انجامید کارنامه‌ای درخشان در تاریخ ایران به ثبت رساند که در کنار عوامل گوناگون در سایه معنویت، ایمان، ایثار، شجاعت، وحدت، پیروی از ولایت حاصل شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با اسلحه ایمان و اعتقادات در برابر دشمنان ایستادگی کردند چراکه سلاح جنگی ما در برابر تجهیزات دنیا ناچیز بود. دفاع مقدس مبتنی بر عقلانیت و حکمت بود و تمامی افتخارات و مجاهدت‌های انجام‌شده برای حفظ انقلاب، نشئت گرفته از دوران با عظمت دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس سمنان تصریح کرد: امروز همه وظیفه داریم در نشر و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس تلاش کنیم که این تلاش‌ها همان مجاهدت فی سبیل‌الله است و ترویج ارزش‌های انقلابی در جامعه مصداق رزق معنوی خواهد بود.

وی با بیان اینکه نقش و سهم مردم استان سمنان در وران دفاع مقدس برجسته است و از لحاظ شاخص‌های ایثارگری نسبت به جمعیت در رتبه اول کشور قرار داریم افزود: لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی ایران، تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) از سپاه و بسیج استان سمنان، گردان‌های جهاد سازندگی و قرارگاه حمزه سیدالشهدا جهاد و قهرمانان شهربانی، ژاندارمری و کمیته‌های انقلاب اسلامی که در ۶۵ عملیات دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند و اعتقاد داریم گرامیداشت هفته دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی نیست، بلکه گرامیداشت ارزش‌های انقلابی مردم بزرگ ایران است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان این که امروز در وسط میدان جنگ اقتصادی و فرهنگی قرار داریم ادامه داد: ما وارثان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس وظیفه داریم در راستای صیانت از دستاورد‌های انقلاب تلاش کنیم، همان مقاومتی که در برابر جنگ تحمیلی ایستادگی کرد امروز نیز وظیفه دارد در برابر این جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی مقاومت کند؛ امروز وظیفه ما سخت است و باید در این جنگ هر آنچه در توان داریم تلاش کنیم و گوش به فرمان باشیم.

دفاع مقدس مبتنی بر عقلانیت و حکمت بود

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار