بعد از ظهر امروز؛

مراسم گرامیداشت یکصد شهید گردان 2 پادگان ولی عصر(عج) سپاه برگزار شد

مراسم گرامیداشت یکصد شهید گردان 2 پادگان ولی عصر(عج) سپاه و گردهمایی رزمندگان این گردان بعد از ظهر امروز باحضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۴۶۸۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴ - 21May 2015

مراسم گرامیداشت یکصد شهید گردان 2 پادگان ولی عصر(عج) سپاه برگزار شد

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، مراسم گرامیداشت یکصد شهید گردان 2 پادگان ولی عصر(عج) سپاه و گردهمایی رزمندگان این گردان بعد از ظهر امروز در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این مراسم صمیمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از بانیان و برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: همهی آنهایی که از گردان 2 سپاه در قید حیاتند، جانباز هستند. برگزاری این گردهمایی باعث شده است تا خاطرات آن روزها برای رزمندگان و خانوادههای شهدا تداعی شود.

وی در ادامه به مقام ایثارگران اشاره کرد و گفت: ایثارگر ملاک تشخیص حق و باطل است. ایثارگر به جایی میرسد که جزو اهل بیت(ع) میشود، همانطور که سلمان از اهل بیت(ع) پیامبر شد. ایثارگر به جایگاهی میرسد که امامش او را بدرقه میکند، همانگونه که امام علی(ع) ابوذر را همراهی میکند. ایثارگر به جایی میرسد که پیامبر به جای او در قبر میرود تا فشار قبر بر او کم شود.

لازم به ذکر است، گردان 2 سپاه پادگان ولی عصر(عج) چند روز پس از تاسیس سپاه پاسداران شکل گرفت. این گردان ماموریتهای عملیاتی و امنیتی بسیاری در کشور بر عهده داشته است که از آن جمله میتوان به مقابله با ضد انقلاب در گنبد، بلوچستان و کردستان اشاره کرد. شهید علی موحد دانش یکی از فرماندهان این گردان بوده است.

گردان 2 سپاه با تغییر کادر سازمانی سپاه و تشکیل تیپ در تیپهای 27 محمدرسول الله و 10 سیدالشهدا(ع) ادغام شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها