اسماعیلی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

گردهمایی رزمندگان گردان 2 سپاه با حضور سردار نقدی برگزار می‌شود

اصغر اسماعیلی گفت: گردهمایی رزمندگان گردان 2 سپاه پنجشنبه(31 اردیبهشت) باحضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، رزمندگان و خانواده‌های شهدای این گردان در سالروز تشکیل گردان2 برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۷ - 19May 2015

گردهمایی رزمندگان گردان 2 سپاه با حضور سردار نقدی برگزار می‌شود

"اصغر اسماعیلی" از رزمندگان گردان 2 پادگان ولیعصر(عج) سپاه در سالهای نخست انقلاب و دفاع مقدس در گفتوگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس از برگزاری گردهمایی سالانه رزمندگان و خانوادههای شهدای این گردان خبر داد و گفت: این گردهمایی روز پنجشنبه 31 اردیبهشت ماه، ساعت 17 در تالار خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه ویژه رزمندگان و خانوادههای شهدا و رزمندگان این گردان است، تصریح کرد: در این برنامه سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین و "حمید صمیمی" رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تهران سخنرانی خواهند کرد.

اسماعیلی افزود: همچنین در این برنامه، به نمایندگی از سایر گردانهای پادگان ولیعصر از هر گردان 10 نفر حضور دارند.

وی در رابطه با گردهمایی رزمندگان گردان 2 اظهار داشت: از سال 74 تاکنون رزمندگان گردان2، هیئتی را با عنوان "شهدای گردان 2" تشکیل دادهاند که در طول این بیست سال، شهدا و رزمندگان گردان را شناسایی کردهایم.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان کرد: بیشتر رزمندگان این گردان اکنون در تهران ساکن هستند.

وی در ادامه به نحوه شکل گیری گردان 2 اشاره کرد و گفت: این گردان در اردیبهشت سال 58 بلافاصله پس از تشکیل سپاه و همراه با گردان 1، شکل گرفت. ما در این گردان علاوه بر تهرانیها، از شهرهای مشهد، همدان، اصفهان، قزوین و شهرهای شمالی رزمنده داشتیم. این نیروها برحسب دستور امام و علاقهی به انقلاب به سپاه پیوستند.

رزمنده گردان 2 سپاه خاطرنشان کرد: وقتی گردان 2 شکل گرفت به زندان اوین رفتیم و مسئولیت حفاظت از آن زندان را بر عهده گرفتیم. مسئول این زندان کچویی و لاجوردی بودند. ما در کنار حفاظت، دورههای آموزشی خود را به مربیگری شهید سعید گلاببخش معروف به محسن چریک میگذراندیم.

اسماعیلی تصریح کرد: از سال 60-58 بچههای گردان بیست و شش ماموریت در دو بخش عملیاتی و امنیتی انجام دادند. در بخش نخست، عملیاتهایی را در گنبدکاووس، خرمشهر در جریان غائله خلق عرب، ترکمن صحرا، کردستان، سیستان و بلوچستان جهت مقابله با ضدانقلاب و فتنهگران اجرا کردیم. گنبدکاووس و سنندج صحنهی افتخارآفرینی رزمندگان این گردان بود. فرماندهانی چون صیاد و بروجردی نیز در جریان مقابله با ضدانقلاب در غرب نقش بسیاری داشتند.

این رزمنده دفاع مقدس گفت: فرماندهان این گردان شهید موحددانش، شهید مرتضی سلمان طرقی و منصور کوچک محسنی و مرحوم احمد اسلیمی بودند.

وی در ادامه به ماموریتهای امنیتی گردان اشاره و اظهار داشت: حفاظت از زندان اوین، مجلس شورای اسلامی، بیمارستانی که امام خمینی در سال 58 بستری بودند و شخصیتها از جمله رهبر معظم انقلاب از فعالیتهای امنیتی این گردان بود.

وی ادامه داد: با آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، گردان به منطقه بازی دراز اعزام شد و در آزادسازی ارتفاعات بازی دراز نقش داشت. در این عملیات فرمانده ما سردار شهید موحد دانش بود. در این عملیات نیز علیرضا صادقی از نیروهای گردان ما به شهادت رسید.

اسماعیلی تاکید کرد: بعد از اجرای عملیات بازی دراز، سپاه نیاز به تغییر در سازمان نیروی رزم داشت و بر این اساس تیپ سیدالشهدا(ع) شکل گرفت. رزمندگان گردان بیشترشان به این تیپ آمدند و در رستههای مختلف مشغول شدند و بخش دیگری نیز به تیپ محمدرسول الله(ص) رفتند.

وی بیان داشت: از جمع رزمندگان و نیروهای این گردان بیش از 100 نفر به شهادت رسیدند که بیشترشان پیش از آغاز جنگ شهید شدند. ما در سنندج حدود 40 شهید دادیم. و از آن جمع رزمندگان اکنون 150 نفر در قید حیات هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه گردهمایی سالانه رزمندگان از سال 89 برگزار میشود، بیان داشت: اولین مراسم در پادگان ولیعصر(عج) برگزار شد که در آن مراسم سردار "غلامرضا جلالی" رئیس سازمان پدافند غیرعامل که از رزمندگان گردان 2 است، سخنرانی کرد. در سالهای پس از آن نیز سردار صفوی، محسن رضایی و سردار کوثری مهمانان ویژه این مراسم بودند.

وی در پایان اظهار داشت: جهت تنوع در برگزاری اجرای برنامه و همزمانی برگزاری سالگرد تاسیس گردان با سالروز آزادسازی خرمشهر و میلاد اباعبدالله الحسین(ع) امسال برنامه ویژهای در باغ موزه دفاع مقدس برگزار میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها