به‌مناسبت هشتمین سالگرد خبرگزاری دفاع‌مقدس؛

نماینده مجلس: تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس نیازمند رسانه تخصصی است

نوروزی گفت: برای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا نیازمند رسانه هستیم؛ رسانه‌ای که به دور از جناح‌بندی سیاسی به صورت تخصصی دفاع مقدس را تجزیه و تحلیل کند.
کد خبر: ۴۵۷۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶ - 23May 2021

نماینده مجلس: تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس نیازمند رسانه تخصصی استرحمت‌الله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس با بیان این‌که دستاورد‌های دفاع مقدس و ابعاد تأثیرگذاری آن باید به صورت تخصصی در رسانه‌ها و مراکز فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اظهار داشت: حامیان و پشتیبانان صدام به دنبال این بودند جمهوری اسلامی را در نطفه خاموش کنند اما لطف خداوند و عنایات امام زمان (ع) و رهبری خردمندانه حضرت امام خمینی (ره)، پیروی مردم و غیرت رزمندگان اسلام باعث شد تا دشمن شکست مفتضحانه‌ای را از جانب ما متحمل شود.

وی با اشاره به اثرات مثبت فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر دارای اثرات و تبعات مثبتی در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی است که ضروری است، تک‌تک این موارد توسط رسانه‌ها تجزیه و تحلیل شود و نباید گذرا از این موارد عبور کرد.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جنگ تحمیلی نخستین جنگ در تاریخ ایران معاصر است که در آن ذره‌ای از خاک کشور از دست نرفت؛ درصورتی‌که ما تا درون مرز‌های عراق هم پیشروی داشتیم ولی در زمان پهلوی و قاجار دشمنان بخشی از خاک کشور ما را جدا کردند.

نوروزی با بیان این مطلب که رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های تخصصی می‌توانند مجاهدت‌ها و سلحشوری‌های رزمندگان را در دفاع مقدس برای نسل جدید و نسل‌های آیند تبیین کنند، گفت: رسانه‌ها موظف هستند به مردم بگویند که دشمن در جنگ تحمیلی چه بر سر کشور آورد، به خصوص دشمنی که امروز با دیپلماسی لبخند و فریب می‌خواهد به نحوی دیگر کشور را از پا درآورد. رسانه‌ها رسالت بصیرت‌افزایی را بر دوش دارند و یکی از موارد افزایش بصیرت سیاسی مردم، اتکا به دستاورد‌های دفاع مقدس و بازگو کردن اتفاقات آن دوران برای مردم و شبیه‌سازی آن با اتفاقات کنونی است.

وی ادامه داد: کشور‌های اروپایی درگیر در دو جنگ جهانی، همواره طی این سال‌ها هیچگاه تکریم و تمجید بازماندگان و رشادت‌های سربازان و فرماندهانشان را رها نکرده‌اند. ما اعتقاد داریم که شهدای ما زنده هستند و نزد پروردگار روزی دارند چون براساس اعتقاد به نبرد با دشمن رفته‌اند و خون پاکشان را تقدیم کشور کرده‌اند؛ بنابراین باید دفاع مقدس را به خوبی تبیین کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: متأسفانه علی‌رغم هجمه رسانه‌های خارجی و معاند در تبیین و تحلیل دفاع مقدس موفق عمل نکرده‌ایم و نیز نتوانسته‌ایم به خوبی بگوییم چه کسانی در جنگ تحمیلی حضور داشتند و جان خود را تقدیم این کشور کردند. نتوانستیم به خوبی درباره شخصیت حسین فهمیده‌ها و پدران و مادرانی که به خاطر آرمان‌ها و باورهایشان در جبهه‌ها حضور یافتند، سخن بگوییم.

نوروزی افزود: ۲۵۰ هزار شهید دفاع مقدس داریم که هرکدام از آن‌ها برای یک هدف واحد در جبهه‌ها حضور یافته بودند؛ بنابراین رسانه‌ها موظف هستند درباره اهداف این شهیدان با زبانی شیوا و پویا سخن بگویند تا هم آگاهی مردم افزایش یابد و هم نسبت به دسیسه‌ها و توطئه‌های جدید آشنا شوند.

به گفته وی ما برای زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا نیازمند رسانه هستیم؛ رسانه‌ای که به دور از جناح‌بندی سیاسی به صورت تخصصی دفاع مقدس را تجزیه و تحلیل کند.

انتهای پیام/ ۳۵۱

 

نظر شما
پربیننده ها