به مناسبت هشتمین سالروز تأسیس خبرگزاری دفاع مقدس؛

خبرگزاری دفاع مقدس؛ سنگر مقابله با تحریف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت

ابرقدرت‌هایی که تا دیروز خاک کشورها را مستعمره خود می‌کردند، امروز با اسلحه رسانه در صدد استعمار اندیشه‌ها هستند. به همین سبب سنگر رسانه مهم‌ترین عامل بازدارنده در این جبهه است که نباید لحظه‌ای خالی بماند.
کد خبر: ۴۵۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰ - 23May 2021

خبرگزاری دفاع مقدس؛ سنگر مقابله با تحریف انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومتگروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس ـ رسول حسنی؛ جهان امروز به حدی در محیط رسانه محصور شده که نمی‌توان جهان بدون آن را متصور شد. تقریبا حیات جامعه جهانی وابسته به این پدیده فراگیر است. امروز دیگر فاصله مکانی از میان رفته و به راحتی می‌توان به واسطه رسانه با هر نقطه از دنیا ارتباط گرفت و هر اطلاعاتی را که می‌خواهیم به دست بیاوریم. اگر بگویم انسان امروز زیر سیطره رسانه قرار دارد اغراق نکرده‌ایم. دلیل این مدعا این است که جهان سلطه کمتر تلاشی برای حمله به مرزهای کشورهای دیگر برای چپاول و غارتگری می‌کند.

اگر دیروز خاک کشورهای دیگر مستعمره کشورهای ابرقدرت بود، امروز ذهن و فکر و اندیشه مردم مستعمره غاصبان است. اگر مردم و دولت کشورها مسلح به سلاح رسانه نشوند بدون شک قدرتی نخواهند داشت. ایران اسلامی نیز قطعا از این قاعده مستثنی نیست و در کنار اقتدار سیاسی، توان نظامی، رشد اقتصادی باید در زمینه رسانه هم باید قدرتمند عمل کند. سلاح رسانه باید به‌روز و کارآمد باشد و در صف اول جبهه فرهنگی قرار بگیرد.

این رسانه است که در آفند و پدافند فرهنگی باید حضور فعال داشته باشد و مانع از تهاجم نرم دشمنان بشود. در این میان رسانه‌های تخصصی مسئولیت سنگین‌تری دارند، چراکه این رسانه‌ها غالبا با نخبگان کشور سر و کار دارند و عموما در کنار توده مردم طیف خاصی از جامعه مخاطب این قبیل رسانه‌ها هستند.

در این میان حوزه دفاع مقدس و جبهه مقاومت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی نیازمند رسانه‌ای اثرگذار و فراگیر بود تا ایران اسلامی در جبهه فرهنگی قدرتمندتر عمل کند، رسانه‌ای که بتواند علاوه بر صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس آن‌ را نشر دهد، از ضرورت‌های جبهه فرهنگی بود که خلأ آن در سال 1392 با شکل‌گیری و تأسیس «خبرگزاری دفاع مقدس» تا حد زیادی مرتفع شد. تا جایی که امروز خبرگزاری دفاع مقدس که آن‌را با عنوان «دفاع‌پرس» می‌شناسیم منبع قابل اعتمادی در میان مردم و دیگر رسانه‌هاست، رسانه‌ای که از سوی نخبگان داخلی و خارجی رصد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. رسانه‌هایی مانند دفاع‌پرس نقشی مهم در جبهه فرهنگی بر عهده دارند و می‌توانند به‌مثابه سنگری مستحکم در برابر شبهات معاندان عمل کنند.

هرچند در عمر هشت‌ساله «خبرگزاری دفاع مقدس» شاهد اثرات مثبت این رسانه مردمی بودیم اما تا رسیدن به مقصد راه بسیاری در پیش است که باید با همت مضاعف طی شود. عرصه جبهه فرهنگی آنقدر وسیع و گسترده است که می‌تواند ده‌ها خبرگزاری تخصصی از جنس دفاع‌پرس را در خود جای دهد و با تعریف سیاست‌ها و ترسیم خط مشی‌هایی منطبق بر منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و خواست‌ها و نیازهای انقلاب اسلامی شکل بگیرند و حرکت کنند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار