یادداشت/

معلمان در دفاع مقدس باوری ملی را در وجود دانش آموزان ایجاد کردند

معلمان در دفاع مقدس و زمان حال خود‌باوری ملی را در وجود دانش آموزان این مرز و بوم ایجاد کرده‌اند.
کد خبر: ۴۵۴۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ - 02May 2021

معلمان در دفاع مقدس در وجود دانش آموزان، باوری ملی را ایجاد کردندگروه استان‌های دفاع‌پرس - حمزه‌علی نادری؛ سپاس و منت خدای را که با بعثت انبیا (ع) و معلمان و مربیان راستین بشر، آدمیان را از شرک و ضلالت نجات داد و با انتخاب اسوه‌های تربیت و اخلاق، بشریت را به کمال مطلوب هدایت فرمود، پس معلم روزت مبارک.

معنای لغوی معلم، یعنی آموزنده که با مدرس، آموزگار و استاد هم معنا است. از دید کمک آموزشی فکری به معنای معلم بنگریم، معلم کسی است که جوهری جامع علوم عصر خود را به دانش پذیر آموزش می‌دهد.

معلم چهره عاشقی است که می‌کوشد با صفا و صمیمیت مهارت‌ها و دانش‌های خود را به صورت هدفمند به فراگیران برساند و در آنها تغییر رفتاری آینده‌نگر ایجاد نماید.

تعلیم و تربیت در هر جامعه انسانی اساسی‌ترین کار حوزه آموزش و پرورش است و منجی این دستگاه عظیم کارخانه علم‌پرور معلم است.

خداوند متعال معلم جهان هستی و خالق بی همتایی است که پیامبران را معلم بشر آفریده است. نام معلم اختصاص به یک قشر خاص نیست، بلکه تمام اعضای جامعه معلم هستند از گروه کوچک پدر و مادر در تربیت صحیح فرزندان تا مدرسه و نهادها و سازمان‌های موجود در جامعه نقش معلم را ایفا می‌نمایند.

اما به پاس زحمات بی دریغ و بی شائبه قشر تعلیم دهنده نام معلم اطلاق می‌شود یعنی همان کسانی که رسالت آموزش و پرورش فرزندان ما را از کودکی و ابتدایی تا دوره جوانی و آموزش عالی بر عهده می‌گیرند.

معلمان در دفاع مقدس و زمان حال خود باوری ملی را در وجود دانش آموزان این مرز و بوم در مقابل از خود بیگانگی و خودباختگی ملی ایجاد کرده‌اند آنها در شرایطی دانش آموزان را تعلیم و تربیت کردند که در مقابل تبلیغات سوء و جذاب دشمنان به سنت ها و باورهای ملی و فرهنگی خود پشت نکردند و جانانه با حضور در جبهه‌ها از عزت و شرف این مرز و بوم دفاع کردند و در نهایت به فیض شهادت نائل آمدند.

معلمان با لبیک به ندای پیر فرزانه جماران کلاس‌های درس را در زیر آتش گلوله و خمپاره جبهه‌ها برپا کردند و هدفشان ارتقاء سطح دانش و بینش رزمندگان بود.

اگر کشوری دارای جوانان شجاع فهمیده با بینش و بصیرت بالا در درک موضوعات جهانی هستند پایه‌گذار و تربیت کننده آن عزیزان معلم در معنای واقعی خود است.

رمز و راز وجود معلم در دفاع مقدس ایجاد روحیه ایثار، فداکاری، شجاعت، شهادت، شهامت، خلاقیت و نوآوری است.

امام خمینی در راستای روز معلم می‌فرمودند: «شغل شما معلمان شغل انسان سازی است ، معلم انسان درست می‌کند، همان شغل انبیاست».

رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «وقتی شما معلمان با اخلاص کار می‌کنید هر کدام از این نوجوان‌ها و جوان‌هایی که زیر دست شما هستند می‌توانند آینده ای برای این کشور بسازند که این آینده مایه سعادت جاودانه شما بشود».

پس معلمان، شما بزرگ و بزرگوارید و هر چه هستیم و داریم از برکت وجودتان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار