وصیت‌نامه شهید «علیرضا زمان کوچه باغی»؛

متلاشی كردن قدرت‌های استكباری عزمی راسخ می‌خواهد که از آن مردان خداست

در وصیت‌نامه شهید «علیرضا زمان کوچه باغی» آمده است: امروز وقت آن است كه با وارد شدن در معركه‌ حق و باطل توان خود را به بوته‌ آزمایش بگذارید و سعی بر متلاشی كردن همه‌ قدرت‌های استكباری جهان داشته باشید چه که امروز زمینه‌ آن با انقلاب اسلامی ایران فراهم شده است و این‌کار فقط عزمی راسخ می‌خواهد که از آن مردان خداست.
کد خبر: ۴۴۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 19March 2021

متلاشی كردن همه‌ قدرت‌های استكباری عزمی راسخ می‌خواهد که از آن مردان خداست.به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، شهید «علیرضا زمان کوچه باغی» ۱۶ اسفند ۱۳۳9 در تهران بدنیا آمد. بعد از پایان تحصیلات متوسطه، در سال ۱۳۵۷ در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی مکانیک شریف پذیرفته شد. همزمان با تحصیل، در جبهه‌های حق علیه باطل نیز حضور داشت. ایشان در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۳۶۰ و منطقه رقابیه در عملیات فتح المبین به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

وصیت نامه شهید

بسم الله الرحمن الرحیمإِنَّ الَّذینَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ المَلائِكَة أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّه الَّتی كُنتُم توعَدونَ. (۳۰ فصلت)

شکر خدایی را که به ما نعمت زیستن عطا فرمود. شكر خدایی را كه نور اسلام را در قلب‌هامان قرار داد و به ما توفیق آن داد كه در مسیر هدایت او قرار گیریم و شكر خدایی را كه به ما توفیق داد در زمانی زندگی كنیم كه بندگان خالص او به رهبری امامی از سلاله‌ پیامبرشان حركتی را پی ریختند كه تمامی ارزش‌های طاغوتی حاكم بر جامعه‌شان را با تعالیم پاک و مطهر اسلام زدودند و با رجعتی بزرگ به اسلام فراموش شده در این دنیای پرفریب، عظمت‌های دیرینه‌ این آئین الهی را به یاد مردمان بیداردل آوردند.

و با پیکار در راه حق و جانبازی‌ها و جانفشانی‌هاشان خاطرات مسلمانان صدر اسلام را که روزی برای ما همچون داستانی و خواب و خیالی بود زنده کردند و به همه‌ی دنیا فهماندند كه تنها با تكیه بر خدا و تكیه بر معنویات و نیروی ایمان است كه می‌توان همه‌ سدهای مادی را در هم ریخت و با شتابی اعجاب انگیز بسوی جامعه‌ای رفت كه در آن همگان با برابری و برادری در كنار هم می‌زیند و تنها تلاششان تكامل انسانیت انسان و تعالی روح او بسوی پروردگار بزرگ این جهان است.

سلام بر محمد (ص) پیامبر عزیزی که با زحمات طاقت فرسای خود در طول عمر مبارکش زمینه را برای هدایت عالمیان آماده نمود و با فدای نمودن هر آنچه که داشت در راه خدا، اسوه‌ حسنه‌ای شد برای همه‌ زمینیان تا هنگام قیامت. و سلام بر فرزندان محمّد(ص)، امامانی كه هر لحظه‌ی عمرشان كلاس درسی شد برای ما در جهت رهایی از قید و بندهای مادی و شیطانی و سیر بسویی یگانه رب. امامان عزیزی که در راه هدف مقدسشان آنچنان تلاش کردند و بر ظالمان و ستمگران تاختند که مکاران یازده تن از اینان را این بزرگترین الگوهای مقاومت و ایثار در راه پروردگار عالمیان را شهید کردند.

و سلام بر دوازدهمین امام بر حق سلام بر مهدی عزیز (ارواحنا له الفداء) که قرن‌های متمادی است بر اساس مصالح اسلام غیبت اختیار کرده و منتظر فرمان الهی است که قیام کند و بساط ظلم ظالمان را برچیند و چه سخت بر او گذشته است که این همه فجایع قدرت‌های طاغوتی و این همه مصائب مسلمین را می‌بیند و با اینکه می‌تواند، اجازه ندارد ظهور کند و به این سختی‌ها و مشکلات پایان دهد. دعا کنید که خدا فرجش را هر چه نزدیک‌تر بنماید.

و سلام بر روحانیت شیعه بر این بزرگمردانی که با پشت کردن به همه‌ لذات مادی و دنیایی در طول دوران غیبت توانستند اسلام عزیز را دست به دست داده و به ما برسانند. اینان قاصدان پیام حق به همه‌ حق خواهان عالمند و چه بزرگ رسالتی را به انجام رساندند خدایشان رحمت کند.

و سلام بر تو ای امام بزرگوار، ای خمینی كبیر ای كه نامت لرزه بر اندام همه‌ غارتگران جهان ستم افكنده است. ای پسر فاطمه كه با قیامت به اسلام بزرگ جان دوباره بخشیدی و اساس ظلم را در این مملکت اسلامی برچیدی و سستی بر پایه‌های نظام ذلت بار جنایتکاران در دنیا افکندی. سربازان تو با تکیه بر تعالیم روح‌پرور و انسان ساز و متکی به قرآن تو است که این‌چنین حماسه می‌آفرینند. انشاءالله روزی برسد که مهدی عزیز ظهور کند و تو انقلاب را به او بسپاری و انشاءالله که تا آن روز سایه‌ات بر سر ملت ما گسترده باشد. ما را از دعای خیر فراموش نکن.

و سلام بر شهیدان و شما امت شهید پرور و به خصوص پدر و مادرم. شمایی كه برای تربیت و به ثمر رساندن من زحمات طاقت فرسایی كشیدید و من متاسفانه هنوز نتوانسته‌ام جبران این زحمات را بکنم. شمایی که با کمال صداقت و بزرگواری این امانت الهی را حفظ کردید و آن را سالم به صاحبش برگرداندید که انا لله و انا الیه راجعون. سلام بر شما که با ایجاد زمینه‌ مناسب در زندگی امکان رشد و تعالی را برای ما فراهم کردید.

مادرم تو با قلب پر از محبت و صفایت و با روحیه‌ی خاص خودت بدون هیچ ادعا و تظاهری چنان در من اثر کرده‌ای که من بسیار از روحیات و خصائل خودم را به ارث گرفته از تو می‌دانم. شدت علاقه‌ی تو به فرزندانت آنچنان است که گاهی اوقات تحمل از دست دادن یکی از آنها برای من انگیزه‌ای منفی می‌شود برای راه حق رفتن. اما نه تو با این همه علاقه خیلی راحت از من دل کندی و مرا به میدان نبرد فرستادی و این چیزی نیست جز شدت ایمان تو و ایثار و گذشت تو در راه اسلام و اصلا ایثار و گذشت گویا که با روحیات تو عجین شده است.

بهر حال مرا از دعای خیر فراموش نکنید چرا که دعای پدر و مادر در حق فرزند بسیار با اهمیت است و احتمال پذیرفته شدنش بسیار. اما تنها درخواستی که از شما دارم این است که در شهادت من چنان کنید که شایسته‌ پدر و مادر یک شهید مسلمان است. از زندگی مسلمانان صدر اسلام درس بگیرید که چگونه همه گونه مصیبت را تحمل کردند و زبان به اعتراض نگشودند و همواره خدای را شکر کردند.

شما باید با صبر خود و سفارش به حق و صبر، تجلی استقامت و ایثار در راه خدا باشید خدای را شکر کنید که توانسته‌اید آنچه را که تحویل شما داده بودند بخوبی نگهداری کنید و کمال وظیفه‌تان را انجام دهید. چرا که شما آنچه کردنی بود کردید، هر چند من لیاقت این‌را نداشتم که بنده‌ی خالصی برای خدا باشم، امیدوارم که خداوند کریم از تقصیرات من بگذرد و مرا در زمره‌ شهیدان در راهش بحساب آورد.

و شما برادران و خواهرم، می‌دانم که شهادت من برای شما به هیچ وجه ناگوار نیست و شما را هر چه بیشتر در ادامه‌ راهتان که همان راه اسلام و قرآن است استوارتر می‌گرداند. شما باید رساننده‌ پیام همه‌ شهیدان راه خدا باشید به همه‌ دنیا. خواهرم هر چند که من لیاقت حسین بودن را ندارم اما تو باید زینب‌وار بکوشی و تلاش کنی تا پیام خون شهیدان را با اعمال حسنه و با پیگیری راه آنها، راه انقلاب اسلامی و گسترش آن در همه‌ عالم به جهانیان برسانی.

و در آخر سفارشی دارم بر همه‌ مسلمانان و آن اینكه امروز وقت دادن امتحان است. امروز وقت آن است كه با وارد شدن در معركه‌ حق و باطل توان خود را به بوته‌ آزمایش بگذارید و سعی بر متلاشی كردن همه‌ قدرت‌های استكباری جهان داشته باشید چه که امروز زمینه‌ آن با انقلاب اسلامی ایران فراهم شده است و این‌کار فقط عزمی راسخ می‌خواهد که از آن مردان خداست. پس راه خدا را پیش بگیرید و در این مسیر چنگ به دامان ائمه‌ اطهار بزنید و از نائبان آنها، روحانیت بیدار و مسئول پیروی كنید و همواره پشتیبان نمونه و اسوه‌ اسلام کامل در عصرمان، یعنی امام امت خمینی بزرگ باشید که این تنها راه نجات است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار