مراسم «روز شهدا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد+ تصاویر

مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، در آستانه ۲۲ اسفند روز شهدا در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم برگزار شد.
کد خبر: ۴۴۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۳ - 09March 2021

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام، در آستانه ۲۲ اسفند روز شهدا با حضور حجت الاسلام و المسلمین «حسن خیری» رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا مستشاری» رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، اعضای هیئت رییسه دانشگاه، هیئت مدیره کانون ایثار و حجت الاسلام «محمد نارویی» به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه برگزار شد.

در این آیین که با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار شد، «رضا میرزائی» جانباز ۷۰ درصد نقص عضو و دانشجوی رشته حقوق بین الملل مقطع دکتری به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و مسئولیت کنونی آحاد جامعه در قبال خون مطهر شهدا را یادآور شد.

در ادامه «راضیه بخشعلی دهکردی» فرزند جانباز معزز و دانشجوی فوق ممتاز و نخبه علمی واحد قم که به تازگی مقطع دکتری خود را در رشته شیمی آلی با معدل ۲۰ به پایان رسانده است، در سخنانی راه‌های پیشرفت و کسب موفقیت در دانشگاه را برای حاضرین تشریح کرد.

این مراسم با مرثیه سرایی «سید علی حسینی نژاد» در سالروز شهادت امام موسی بن جعفر (ع) همراه بود؛ در پایان، شرکت کنندگان در محل یادمان دو شهید گمنام دانشگاه حضور یافته و با آرمان‌های شهدا تجدید پیمان کردند.

همچنین به یاد شهیدان والامقام حسین دخانچی، احمد اربابی فتاح، محمد حسین نواب و جعفر جعفرزاده که از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم بودند، چهار اصله نهال در فضای سبز پیرامون یادمان شهدای گمنام غرس شد.

جانباز سرافراز حسین دخانچی، جانباز ۷۰ درصد قطع نخاع بود که پس از ۱۷ سال زندگی نباتی، به شهادت رسید؛ جانباز شهید احمد اربابی فتاح نیز جابناز ۷۰ درصد قطع نخاع بود که پس از ۱۹ سال تحمل رنج جانبازی به فیض شهادت نائل آمد.

همچنین طلبه شهید سید محمدحسین نواب، در ماموریتی در کشور بوسنی پس از اسارت، بر اثر شکنجه به شهادت رسید و شهید جعفر جعفرزاده نیز کارمند مجلس شورای اسلامی بود که خرداد سال ۹۶ در حمله گروهک تروریستی داعش به مجلس، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار