رسانه‌های عربی گزارش دادند؛

پس‌لرزه‌های حملات مقاومت یمن/ تشدید بحران سوخت در عربستان

بحران سوخت در عربستان در سایه ناکارآمدی دولت ریاض از یک سو و حملات موفقیت‌آمیز نیرو‌های یمنی از سوی دیگر ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ - 08December 2020

پس‌لرزه‌های حملات مقاومت یمن/ تشدید بحران سوخت در عربستانبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های عربی از تداوم بحران سوخت در عربستان در سایه عوامل مختلف از جمله ناکارآمدی دولت سعودی در بهبود اوضاع اقتصادی از یک سو و حملات موفقیت‌آمیز نیرو‌های مقاومت یمن از سوی دیگر خبر می‌دهند.

پایگاه خبری مرآة الجزیره گزارش داد که تصاویر مربوط به تشدید بحران سوخت در منطقه جازان عربستان در فضای مجازی منتشر شده به طوری که بسیاری از فعالان، این بحران را نتیجه حمله موفقیت‌آمیز اخیر ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به تاسیسات نفتی آرامکو می‌دانند.

پیش از این نیز، شبکه المسیره تصاویر مربوط به صف‌های طولانی خودرو‌ها در جنوب عربستان سعودی که در انتظار سوخت‌گیری هستند را منتشر کرده بود.

در گزارش شبکه المسیره آمده است: این تصاویر مربوط به یمن یا جنوب غزه نیست بلکه متعلق به عربستان سعودی غنی‌ترین کشور نفتی در سطح جهان است.

بر اساس این گزارش، هزاران خودرو طی روز‌های پی در پی، مقابل پمپ بنزین‌ها در صف هستند تا شاید بتوانند سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

بعد از حمله صورت گرفته به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی در سال ۲۰۱۹ نیز یک بحران سوختی گسترده در این کشور به وجود آمد.

نیرو‌های مقاومت یمن به تازگی با استفاده از موشک بالدار قدس ۲ موفق شدند یکی از بخش‌های تأسیسات نفتی آرامکو را در خاک عربستان هدف قرار دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار