تحویل انبوه موشک‌های «قدر» و «قیام» به نیروی هوافضای سپاه

موشک کروز زمینی و برد بلند «سومار» رونمایی شد + ویژگی‌ها

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ضمن رونمایی از موشک‌های کروز زمینی «سومار»، از تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد «قدر» و «قیام» به نیروی هوافضای سپاه خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴ - 08March 2015

موشک کروز زمینی و برد بلند «سومار» رونمایی شد + ویژگی‌ها

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از «موشک کروز زمینی سومار» در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات موردنیاز نیروهای مسلح و ارائه نسل جدیدی از سلاحهای پیشرفته گفت: سامانه موشکی کروز برد بلند زمینی سومار به همت متخصصان سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: طراحی و ساخت این سلاح که از فناوریهای پیچیده و نوین در حوزههای ناوبری، پیشرانش و سازه برخوردار است، گامی بلند در ارتقاء توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران بهشمار میرود.

وزیر دفاع گفت: این موشکها توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را دارد و با توجه به قابلیتهای تاکتیکپذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادارگریزی میتواند در هر شرایطی اهداف مورد نظر را منهدم کند.

وی با بیان اینکه همه این موشکها با همت و تلاش متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضا طراحی و ساخته شده است، افزود: بدون تردید این دستاوردهای مهم که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه و تولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح صورت گرفته است، ضمن توانمندسازی نیروهای مسلح، گام موثری برای افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر محسوب میشود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: موشک کروز زمینی سومار در مقایسه با تولیدات قبلی ویژگیهای متفاوتی را از لحاظ برد و دقت اصابت دارد.

سردار دهقان افزود: امروز این توفیق برای فرزندان عزیز ملت ما و سربازان مقام معظم رهبری در زمینه دستاوردهای اخیر در حوزه تحقیقات و تولید است که تقدیم نیروهای مسلح شد.

وی گفت: موشک کروز زمینی محصولی جدید است که از ویژگیهای متمایزی در مقایسه با قبل در سیستمهای کنترل، سازه و پیشران برخوردار بوده، و یکی از نقاط افتخارآمیز است که اثر بسیار تعیینکنندهای در ارتقای توان دفاعی کشور دارد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: این موشک در هدفگذاری بسیار مؤثر است و از این بابت به همکارانمان خدا قوت میگوییم.

سردار دهقان گفت: در سال آینده سطوح بالاتری از این موشکها با برد و دقت بالا، قدرت تخریب و تاکتیکی را تحویل خواهیم داد و این امر دائم، مستمر و پایدار است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق، و برای تأمین امنیت ملی و دفاع از منابع ملی خود روز به روز به توان دفاعی میافزاید و در این مسیر از کسی اجازه نمیگیرد.

وزیر دفاع  با قدردانی از تلاش و مدیریت جهادی فرزندان رشید ملت ایران در صنایع مختلف وزارت دفاع بهویژه سازمان صنایع هوافضای این وزارتخانه، این دستاوردهای بزرگ را به فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار