فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

پاسخ قاطع «نداجا» به هرگونه تخطی آمریکایی‌ها در خلیج فارس

دریادار خانزادی با تأکید بر پاسخ قاطع نداجا به هرگونه تخطی آمریکایی‌ها و ایادی آن‌ها در خلیج فارس گفت: کشورهای منطقه با همکاری و تعامل، خود امنیت این منطقه راهبردی را تأمین می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴ - 14November 2020

خانزادیامیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، در خصوص رزمایش اخیر این نیرو در آب‌های جنوب کشور اظهار داشت: رزمایش «ذوالفقار ۹۹» در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی شده بود و همه نیرو‌های چهارگانه به انضمام قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) در آن مشارکت داشتند.

وی افزود: در این رزمایش طبق سناریوهای تعریف‌شده تمرینات مشترک بسیار خوبی بین نیروی دریایی و نیروهای هوایی، زمینی و پدافند هوایی انجام شد؛ خصوصاً اینکه بسیاری از تمریناتی را که مدت‌ها بود به دلیل محیط امنیتی پیرامونی به آن نپرداخته بودیم با توجه به شرایط امنیتی فعلی در این رزمایش به اجرا درآوردیم و موفقیت‌های قابل توجهی کسب شد.

دریادار خانزادی ادامه داد: در این رزمایش ترکیب گسترده‌ای از تمرینات هوایی، سطحی، زیرسطحی، موشکی، اژدر، پرتاب‌های هوشمند و تاخت آب‌خاکی برای تهاجم آبی‌خاکی برنامه‌ریزی شده بود که به‌طور مشترک با نیروی زمینی انجام و همه سناریو‌ها در این رزمایش به‌طور عالی برگزار شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به تست تسلیحات جدید نداجا در رزمایش ذوالفقار ۹۹ عنوان کرد: بسیاری از تجهیزات و تسلیحاتی که طی دو سال گذشته به نیروی دریایی ملحق شده بود در این رزمایش پای کار آمدند که از جمله می‌توان به تست عملیاتی ناوشکن سهند، زیردریایی فاتح، تست موشک‌های زیرسطح به سطح و همینطور اژدر‌های بومی اشاره کرد.

امیر خانزادی درباره پیام این رزمایش برای کشور‌های فرامنطقه‌ای گفت: پیام این رزمایش برای آمریکایی‌ها و ایادی آن‌ها این بود که مشت‌های محکمی آماده است تا در صورت لزوم و زمانی که تخطی از آن‌ها سر بزند، بر سر و صورتشان زده خواهد شد.

فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: امنیت موضوعی فراگیر و در واقع مولود تلاش‌ها و همکاری‌های کشور‌های منطقه‌ است و موضوعی نیست که از سوی نیروهای فرامنطقه‌ای و آن هم به شکلی که مطلوب آن‌هاست، درباره آن تصمیم گرفته شود؛ لذا جهت تأمین امنیت خلیج فارس نیازی به حضور نیرو‌های بیگانه نیست و کشورهای این منطقه با همکاری و تعامل خود امنیت این منطقه راهبردی را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار