مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد:

موسیقی بالاترین مصرف فرهنگی را در ایران دارد/جشنواره موسیقی محلی امسال هم برگزار نمی‌شود

مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد گفت: اگر مجلس ردیف بودجه مشخصی در نظر نگیرد نمی‌توانیم موسیقی را هدایت کنیم، بودجه موسیقی یک پنجم سینماست.
کد خبر: ۳۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵ - 02December 2014

موسیقی بالاترین مصرف فرهنگی را در ایران دارد/جشنواره موسیقی محلی امسال هم برگزار نمی‌شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری نکوهداشت نخستین جایزه سراسری استاد"همایون خرم" صبح امروز با حضور پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد، رضا خرم فرزند استاد همایون خرم و ناصر ایزدی مدیر بخش موسیقی موسسه راد نو اندیش در تالار وحدت برگزار شد.

ارجمند در ابتدای این نشست ضمن آرزوی پیشرفت برای فرهنگ و هنر کشور و اینکه عرصه فرهنگ و هنر پاییز امسال هنرمندانی را از دست داد، گفت: این روزها شاهد اتفاقات پیش بینی نشدهای در هنر کشور بودیم.

وی دلیل همکاریهای اخیر دفتر موسیقی با بخش خصوصی را سیاستهای کلان فرهنگی کشور عنوان عنوان کرد و تصریح کرد: رویکرد وزارت ارشاد در دوره جدیدی منجر به این همکایرها شده است تا بخش اجرایی فرهنگ بر عهده بخش خصوصی باشد و ما فقط نظارت داشته باشیم.

مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد گفت: بالندگی و تحرک در بخش موسیقی بیشتر از سایر بخشهای هنری است و این روند در دفتر موسیقی ارشاد دنبال میشود و به لحاظ کیفی هم امیدواریم بتوانیم کارهای را انجام بدهیم.

ارجمند استاد خرم را یکی از حافظان موسیقی اصیل ایرانی دانست و گفت: موسیقی ایرانی در دهه 30 و 40 مملو از علاقمندی بود به گونهای که حذف آن بسیار سخت است. بیشتر آهنگهای خاطره انگیز مردم ایران را استاد خرم آفریدند. وی مقید به اخلاق و حمایت از جوانان بود.

وی راز ماندگاری آثار استاد خرم را در خلق ملودیهایش دانست و اظهار کرد: بر خودمان وظیفه میدانیم از بزرگانی چون استاد خرم به نیکی یاد کنیم و نکوهداشتشان را برگزار کنیم.

مدیر کل دفتر موسیقی ارشاد  خاطر نشان کرد: رویکرد دفتر موسیقی حمایت از موسیقی کوچه و بازاری نیست. نبود برنامه در چشم اندازهای فرهنگی در موسیقی ایران مشهود است، مهندسی فرهنگی کشور مدیر محور است، اگر مدیری از موضوعی خوشش بیاید ورود پیدا میکند.

ارجمند گفت: موسیقی بالاترین مصرف فرهنگی را در ایران دارد، اگر مجلس ردیف بودجه مشخصی در نظر نگیرد نمیتوانیم موسیقی را هدایت کنیم، بودجه موسیقی یک پنجم سینماست.

ارجمند ضمن اعلام این خبر که امسال نیز جشنواره موسیقی محلی نیز برگزار نمیشود درباره بودجه برگزاری جشنوارههای موسیقی گفت: ما در بودجه سال آینده برای نخستین بار برای موسیقی محلی به طور جداگانه و برای ارکسترها به طور جداگانه ردیف بودجه مشخصی را تعیین کردهایم. البته در سال جاری نمیتوانیم جشنواره موسیقی محلی را برگزار کنیم، چرا که بوجه لازم برای این کار را نداریم.

وی درباره موسیقی فجر هم گفت: ما بودجهای برای جشنواره موسیقی فجر امسال هم نداریم و مجبور شدهایم که با کمک اسپانسرها جشنواره را برگزار کنیم.

در بخش دیگر این نشست ناصر ایزدی مسئول بخش موسیقی موسسه فرهنگی راد نو اندیش علت پیشنهاد و برگزاری این نکوهداشت را توجه به مسئله فرهنگی کشور و حمایت از موسیقی خوب عنوان کرد و اظهارکرد: ما در موسسه فرهنگی هنری راد نو اندیش مسائل را فرهنگی میبینیم.

وی در ادامه گفت: معتقد هستیم در کار فرهنگی میشود خوب عمل کرد و دچار مشکل نشد، ما به موسیقی سالم و ارزشمند میپردازیم.

ایزدی در ادامه گفت: باید همه دستگاههای فرهنگی به موسیقی کمک کنند، امیدواریم شهرداری نگاهش را به موسیقی مثبت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها