معاون اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی:

طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی روزه خواری در ملأعام اجرایی می‌شود

حجت‌الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان پررنگ‌‌تر شود، گفت: طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی روزه‌خواری در ملأعام در ماه مبارک رمضان همچون سال گذشته، امسال نیز اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۴۵۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ - 05May 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «یدالله وحدانی‌نیا» معاون اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی امروز در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی، اظهار داشت: گاهی اوقات اتفاق می‌افتد شهروندانی که دارای عذر شرعی هستند در ملأ عام روزه‌خواری می‌کنند.

وی افزود: غیر از این که روزه‌خواری از نظر شرعی حرام است از نظر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی نیز با آن برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید 95 درصد رفتارها و برخوردها فرهنگی باشد و امر به معروف و نهی از منکر در ماه رمضان پررنگ‌‌تر شود، گفت: طرح پیشگیری و مقابله با هنجارشکنی روزه خواری در ملأعام در ماه مبارک رمضان همچون سال گذشته، امسال نیز اجرایی خواهد شد.

وحدانی‌نیا در خصوص معضل زباله گردی در خراسان جنوبی بیان داشت: این معضل پیامدهای سوئی دارد که شهرداری در مورد ساماندهی آن طرحی دارد.

وی با بیان اینکه بهتر است در کنار سطل زباله سطل‌هایی مختص جمع‌آوری زباله‌های خشک تعبیه شود، اضافه کرد: این سطل ها باید به شکلی باشند که فقط ماموران شهرداری بتوانند آنها را تخلیه کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در خصوص ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها عنوان کرد: نظارت بر ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها به وزارت نیرو واگذار شده که تخریب اماکن ساخته شده باید با حضور نماینده دادستان انجام شود.

وحدانی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی، آموزش و پرورش و بهزیستی دستگاه‌های برتر در حوزه پیشگیری از وقوع جرم بوده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار