معاون هنری وزیر ارشاد خبر داد

تخصیص بودجه برای احیای ارکسترهای ملی و سمفونیک

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابلاغ بودجه برای فعالیت دوباره ارکسترهای ملی و سمفونیک خبر داد.
کد خبر: ۳۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ - 11October 2014

تخصیص بودجه برای احیای ارکسترهای ملی و سمفونیک

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، "علی مرادخانی" معاون امور هنری وزیر ارشاد از اجرایی شدن قول رییسجمهور مبنی بر تخصیص بودجه جداگانه برای احیای ارکسترهای ملی و سمفونیک خبر داد و گفت: حدود دو روز پس از جلسه با معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور، اعتبار اولیه احیای ارکستر سمفونیک و ارکستر ملی توسط آقای نوبخت ابلاغ شد که ما به سرعت برای دفتر طرح برنامه و بودجه فرستادیم تا کار به زودی آغاز شود.

علی مرادخانی درباره جلسه با وزیر ارشاد و معاون برنامهریزی و نظارت راهبردی رییسجمهور گفت: هفته گذشته به همراه دیگر معاونان جلسهای با وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و جناب آقای دکتر نوبخت داشتیم که طی آن درباره مسائل متعدد حوزههای گوناگون مثل بدهیهای باقیمانده در بخش موسیقی، تئاتر و امکانات مورد نیاز برای برگزاری جشنوارههای هنری به گفتوگو پرداختیم.

مرادخانی درباره عدم ابلاغ حکم رهبران ارکستر سمفونیک و ملی گفت: پیشتر به دوستان و همکاران گفتم که تا وقتی مسائل مربوط به بودجه، نهایی نشده نسبت به ایجاد تعهد برای دولت با احتیاط عمل میکنیم، چون از فردای آغاز به کار هنرمندان و رهبران ارکستر موظف به تامین حقوق آنها هستیم. اما حالا میتوانیم امیدوار باشیم کار به زودی آغاز شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به برنامههای بلندمدت برای فعالیت ارکسترها اشاره کرد: برخی امور از مسائل ذاتی فعالیت ارکسترها محسوب میشوند و انتظار زیادی هم از این بخش وجود دارد. بنابراین از همان لحظه آغاز باید به فکر برنامهریزی برای آینده باشیم. مواردی مانند برگزاری کنسرتهای داخلی، تشکیل گروه دوم و نقشآفرینی در بحث دیپلماسی فرهنگی از مواردی هستند که باید پیگیری شوند.

دکتر حسن روحانی، رییس جمهور دولت یازدهم در دیدار خود با هنرمندان در دیماه سال گذشته نوید داده بود که ارکسترها دوباره احیا میشوند.  

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها