پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان به مناسبت هفته معلم

نماینده ولی‌فقیه در استان و استاندار همدان به مناسبت روز معلم پیام مشترکی صادر کردند.
کد خبر: ۶۶۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۸ - 02May 2024

پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان به مناسبت هفته معلمبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌الله شعبانی» نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان و «علیرضا قاسمی‌فرزاد» استاندار همدان به مناسبت سال‌روز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم پیام مشترکی صادر کردند.

 متن کامل پیام مشترک نماینده ولی فقيه در استان و استاندار همدان به مناسبت روز معلم به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

هدف غایی تعليم و تربيت اسلامی، قرب الی الله است و در كلام وحی همواره بر دو مفهوم تزكيه و تعليم تأكيد شده است. هرجا كلمه تهذيب نفس آمده، بلادرنگ بحث علم نيز در كنار آن مطرح است.

در نظام آموزشی جمهوری اسلامی نيز تزكيه و تعليم هر دو مورد نظر است و در اين مسير معلمان نقش انبياء را بر عهده دارند كه در جای جای كلام گهر بار حضرت امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نيز جايگاه رفيع، مقام و منزلت معلمان عزيز به خوبی مشهود است.

معلمان، قافله‌سالاران کاروان روشنگری‌اند که با مجاهدت خود، تمدن را معماری و نقش ایمان را بر لوح جان و ضمیر انسان‌ها حک می‌کنند. بر این اساس، تلاش هدفمند آن‌ها در ترویج دانش و بینش، موجب اعتلای اندیشه‌ها می‌شود و به این دلیل، نام و جایگاه والای معلم در فرهنگ ما همواره با قداست و احترام، همراه بوده است.

بدون ‌تردید راز ماندگاری و عظمت معلمان در ذهن و قلب مردم همانا خلوص و صفای باطن آنهاست و قطعا جوشش چشمه‌سار زلال پویندگان راه سعادت و تکامل بشری حاصل مجاهدت‌های معلمان و مربیان فرهیخته‌ای است که امانت‌دار انسانند.

ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد علامه شهید مرتضی مطهری، همچنین ارج نهادن به خدمات ارزشمند تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، امید است در سال "جهش تولید با مشارکت مردم" همراه با دولت مردمی دکتر رئیسی شاهد رشد و شکوفایی فرزندان ایران اسلامی در تمامی عرصه ها با تلاش معلمان عزیز باشیم.

توفیق همه معلمان گرانقدر میهن اسلامی را در سایه توجهات حضرت ولی عصر (عج) از خداوند متعال مسألت داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها