دبیر هشتمین جشنواره ادبیات داستانی در نشست خبری عنوان کرد:

تلاش کرده ایم هنرمندان شهرستانی بیشتر در جشنواره‌ دیده شوند/در این جشنواره از ولی نعمتان اصلی انقلاب اسلامی تجلیل می شود

رضا رسولی گفت: یکی از برنامه های بسیج در آئین اختتامیه این جشنواره تقدیر از ولی نعمتان اصلی انقلاب است که از یک خانواده شهید تقدیر خواهد شد. همچنین از یک فرمانده پیشکسوت که خاطرات خود را روایت گری کرده است نیز تجللی به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۳۰۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱ - 30September 2014

تلاش کرده ایم هنرمندان شهرستانی بیشتر در جشنواره‌ دیده شوند/در این جشنواره از ولی نعمتان اصلی انقلاب اسلامی تجلیل می شود

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، نشست خبری هشتمین جشنواره ادبیات داستانی بسیج صبح امروز با حضور رضا رسولی دبیر هشتمین جشنواره ادبیاتداستانی بسیج امروز برگزار شد.

رسولی دبیر هشتمین جشنواره ابیات داستانی با اشاره به هدف برگزار این همایش اظهار کرد: هدف ما شناسایی و تقدیر از نویسندگانی است که در سراسر کشور به مقوله ادبیات داستانی علاقه مند هستند که نتیجه آن کادر سازی نیرو برای جریان انقلاب است.

وی افزود: ما معتقدیم جشنواره ها و هرآنچه که در حوزه ادبیات اتفاق می افتد باید زبان فارسی را تقویت کند که از طرفی ادبیات پایه ی فرهنگ است.

رسولی تصریح کرد: این جشنواره، جشنوارهی داستان شهرستان هاست. ادبیات صرفاً محل و مفهوم لوکس شهر تهران نیست. بلکه در تک تک روستاها از هرمزگان تا مازندران  نویسندها و قلمهایی وجود دارد، اما چون این قلمهای شیوا دسترسی به تبلیغ و رسانه ندارند، دیده نمی شوند.

دبیر هشتمین جشنواره ابیات داستانی خاطر نشان کرد: چون اعتقاد داریم انبوهی از این ظرفیتها در سراسر کشور وجود دارد. تلاش کرده ایم هنرمندان شهرستانی بیشتر در جشنوارهها دیده شوند و وظیفه بسیج حمایت از این حرکت خودجوش مردمی است و با این کار امید را در جامعه متصاعد کنیم.

وی بیان کرد: متاسفانه دوستان روشنفکر در سپهر فرهنگی خود ناامیدی را عرضه می کنند. در کنار این القاء احساس ناکامی، از امکانات و بضاعت های دولتی هم استفاده می کنند و در ادامه دیگران را متهم به رانت خواری و استفاده از هزینه های دولتی می کنند.

رسولی اضافه کرد: تقابل نگاه ما با سیاه نمایی تنها محدود به یک فرد یا مجموعه خاص نیست. هر کسی که بخواهد سیاه نمایی کند، مذموم است.

دبیر هشتمین جشنواره ابیات داستانی در ادامه به تشریح برنامه ها پرداخت و گفت: یکی از ویژگی های این جشنواره استانی و ملی بودن ان است. یعنی علاوه بر برگزاری اختتامیه ملی در تهران، در شهرستانها نیز این آئین برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به آثار ارسال شده تشریح کرد: تعداد کل آثار رسیده 3595 اثر که از این میان 220 اثر به مرحله ملی راه یافته اند. همچنین سه استان خراسان رضوی با 500 اثز، آذربایجان غربی با 400 اثر و فارس با 360 اثر از جهت تعداد آثار دریافتی مرحله استانی برتر معرفی شدند.

رسولی گفت: سه استان برتر از جهت تعداد آثار راه یافته به مرحله ملی نیز مازندران با 12 اثر، آذربایجان  غربی با 12 اثر و یزد با 11 اثر هستند.

دبیر هشتمین جشنواره ابیات داستانی به داوران هشتمین جشنواره ابیات داستانی اشاره و اظهار کرد: فیروز جلالی زنوزی، جهانگیر خسرو شاهی، مریم مقانی به عنوان داوران داستان کوتاه و علی اکبر صحرایی، عبدالمجید نجفی و عباس جعفری مقدم به عنوان داوران داستان بلند انتخاب شده اند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های بسیج در آئین اختتامیه این جشنواره تقدیر از ولی نعمتان اصلی انقلاب است که از یک خانواده شهید تقدیر خواهد شد. همچنین از یک فرمانده پیشکسوت که خاطرات خود را روایت گری کرده است نیز تجللی به عمل خواهد آمد.

رسولی ادامه داد: تقدیر از سه نویسنده محمد رضا سرشار، حمید داوود آبادی و محبوبه معراجی پور از دیگر برنامه های این آئین است.

در پایان این جلسه رسولی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس مبنی بر تمهیدات و برنامه های بسیج برای حمایت از برگزیدگان این جشنواره، اظهار کرد: سازمان بسیج هنرمندان، از جمله حوزه ادبیات دارای انجمن است که این نویسندگان در شهرهای خود می توانند در نشست ها و کارگاهی آموزشی برگزار شده در آن شرکت داشته باشند.

وی افزود: همچنین آثار منتخب چاپ و منتشر خواهد شد . همچنین مجتمع آموزش و پژوهشی به راه افتاده است که از دوسال پیش برای جذب در دو رشته کارگردانی و نویسندگی فراخوان داده ایم که بخشی از این نویسندگان در این مجتمع فرصت شرکت را دارا هستند.

یادآور می شود، آئین اختتامیه هشتمین جشنواره سراسری ادبیات داستانی بسیج 16 مهر ساعت 10 صبح در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار