در دیدار ظریف صورت گرفت؛

اذعان وزیر امور خارجه ایتالیا به نقش تاثیرگذار ایران در کمک به ثبات منطقه

موگرینی وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به نقش ایران در کمک به ثبات منطقه و از جمله طی ماه‌های اخیر در عراق، تبادل نظر و مشورت با ایران در خصوص شرایط و بحران‌های منطقه‌ای را مهم خواند.
کد خبر: ۲۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ - 26September 2014

اذعان وزیر امور خارجه ایتالیا به نقش تاثیرگذار ایران در کمک به ثبات منطقه

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، محمدجواد ظریف و «فدریکا موگرینی» وزرای خارجه ایران و ایتالیا روز پنجشنبه در نیویورک و در حاشیه شصت و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و درباره موضوعات مختلف منطقهای و بینالمللی گفتوگو و تبادل نظر کردند.

ثبات و امنیت درعراق، تروریسم و افراطیگری، جنایات گروه تروریستی- تکفیری داعش و روند مذاکرات هستهای در این دیدار مورد گفتوگو و تبادل نظر قرار گرفت.

موگرینی وزیر خارجه ایتالیا که اخیراً به سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تعیین شده و تا قبل از سال آینده میلادی در سمت جدید به طور رسمی مشغول به کار میشود، با اشاره به نقش ایران در کمک به ثبات منطقه و از جمله طی ماههای اخیر در عراق، تبادل نظر و مشورت با ایران در خصوص شرایط و بحرانهای منطقهای را مهم خواند.

ظریف ضمن استقبال از مشورتهای نزدیک 2 طرف، دیدگاه ایران در خصوص مبارزه با تروریسم و تحرکات اخیر ائتلاف را بیان کرد و لزوم پایبندی به موازین بینالمللی را مورد تأکید قرار داد.

وی حفظ ثبات و امنیت منطقه و تقویت مناسبات دوستانه با همه کشورهای همسایه را اولویت تهران در سیاست خارجی خواند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با تأکید بر حق طبیعی ملت ایران برای بهره مندی از فناوری صلحآمیز هستهای، دیدگاههای کشورمان در خصوص شرایط دستیابی به راه حل جامع در مذاکرات را بیان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار