سردار کارگر در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس با معاونین رسانه ملی مطرح کرد

حمایت از ساخت فیلم شهیدان صیاد شیرازی و باقری/ حضور رییس جمهور در ویژه‌برنامه مصدومان شیمیایی

برنامه‌های رسانه ملی در هفته دفاع مقدس، با حضور رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دو نشست جداگانه با علی دارابی معاون سیما و محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، تشریح شد.
کد خبر: ۲۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۸ - 10September 2014

حمایت از ساخت فیلم شهیدان صیاد شیرازی و باقری/ حضور رییس جمهور در ویژه‌برنامه مصدومان شیمیایی

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس سردار دکتر کارگر در نشست با معاون و مدیران شبکههای مختلف سیما، با اشاره به جلسات گذشته مدیران تلویزیون و مدیران بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، اظهار کرد: در این مدت، در بنیاد حفظ آثار و معاونت سیما زحمات زیادی کشیده شد و پیشنهادهای خوبی نیز را نیز ارائه دادند که بسیار مناسب و پیشرو بود.
 
وی با بیان اینکه رئیس بنیاد حفظ آثار، ریاست ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس را در کشور بر عهده دارد، افزود: دستورالعملها و شعارهای هفته دفاع مقدس پیش از این تهیه و به نهادها و سازمانهای مختلف ازجمله صداوسیما ارسال شده است. شعار امسال «ایستادگی دیروز، عزت امروز، و تعالی فردا» انتخاب و برنامههای هرروز نیز مشخص شده است.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، با اشاره به تعامل این بنیاد با رسانههای مختلف تصریح کرد: امسال یک هماندیشی با مدیران روزنامهها و خبرگزاریها از طیفهای مختلف داشتیم که پیشنهادهای خوبی به بنیاد حفظ آثار ارائه شد.
 
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر فراموشنشدن و جلوگیری از تحریف دفاع مقدس، گفت: رسانه ملی باید در این زمینه برنامههایی را تدوین کند و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس نیز آماده است در این زمینه حداکثر همکاری را داشته باشد.
 
سردار دکتر کارگر با اشاره به برنامههای تدوین شده برای هفته دفاع مقدس، گفت: این برنامه با مشورت دستگاههای مختلف تنظیم شده است. در این هفته جشنواره فیلم مقاومت و نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس توسط بسیج برگزار خواهد شد و هماهنگیهای لازم برای رژه نیروهای مسلح نیز بهعنوان یکی از اصلیترین برنامههای این هفته در حال انجام است.
 
وی با اشاره به برگزاری ویژهبرنامهای برای مصدومان شیمیایی در هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: این برنامه برای ابتدای هفته دفاع مقدس پیشبینی شده بود؛ ولی آقای روحانی از ما خواست برنامه را چند روز عقب بیاندازیم تا پس از برگشت از مسافرتی که در پیش دارد، در آن حضور یابد.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با اشاره به پنجم مهرماه، سالروز شکستن حصر آبادان، بیان کرد: این رویداد یکی از موفقیتهای ما در دفاع مقدس به شمار میرود و رسانه ملی باید توجه خاصی برای پرداختن به این موضوع داشته باشد.
 
وی با اشاره به نامگذاری هفتم مهرماه بهعنوان «روز فرماندهان شهید» افزود: فرزندان و همسران شهدا با مراجعه به بنیاد درخواست داشتند تا هر روز از سال به نام یک فرمانده شهید نامگذاری شود. این طرح پیش از حضور بنده در بنیاد به شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد شده بود. پس از آن قرار شد یک روز را به نام فرماندهان شهید نامگذاری کنیم که با تصویب شورای فرهنگ عمومی، هفتم مهر بهعنوان «روز فرماندهان شهید» نامگذاری شد.
 
سردار دکتر کارگر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب از آذرماه سال گذشت تا امروز در بیشتر دیدارهای خصوصی و عمومی خود از دفاع مقدس سخن گفتهاند، گفت: مشخص است مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید خاصی دارند. سال قبل نیز ایشان ۶ روز پس از آغاز سال جدید و سخنرانی در مشهد مقدس، در منطقه عمومی عملیات شکست حصر آبادان در شرق کارون حضور پیدا کردند که نشان از تاکید ایشان بر این موضوع است.
 
وی با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در جنگ غزه، اظهار کرد: امسال موضوع غزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد. مردم غزه با الهام از دفاع مقدس پیروزی بزرگی را کسب کردند و لازم است در برنامههای هفته دفاع مقدس به این مورد توجه شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه متأسفانه تا به امروز برنامههای خاصی برای پیشکسوتان دفاع مقدس وجود نداشته است، از تأسیس سازمان پیشکسوتان جهاد و شهادت در بنیاد خبر داد و بر لزوم توجه به این موضوع تاکید کرد.
 
وی در ادامه ساخت فیلم و سریال با موضوع زندگی شهیدان حسن باقری و علی صیاد شیرازی را اولویتهای ستاد کل نیروهای مسلح و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس دانست و بیان کرد: دکتر فیروزآبادی هم موافقت خود را برای حمایت از ساخت فیلم و سریال با موضوع این دو شهید بزرگوار اعلام کرده است.
 
سردار دکتر کارگر همچنین از آمادگی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس برای ایفای نقش به عنوان حلقه واسط رسانه ملی با نیروهای مسلح خبر داد.

نقش بیبدیل رادیو در ترویج سبک زندگی شهدا و رزمندگان
 
 
سردار دکتر کارگر در ادامه با حضور در ساختمان شهدای رادیو، با محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی و مدیران شبکههای مختلف رادیو، دفاع مقدس را کلیدیترین نقطه وحدت اقشار مختلف مردم دانست و گفت: امروز هم موضوع دفاع مقدس اقشار مختلف مردم را با سلایق گوناگون دور هم جمع میکند؛ به دلیل اینکه دفاع مقدس موضوعی است که همه به آن میبالیم.
 
وی افزود: رادیو رسانهای بیبدیل است و خدمت بزرگی به نظام جمهوری اسلامی، چه در انقلاب و چه در دفاع مقدس کرده است. نقش رادیو در دفاع مقدس نیز پررنگ بود و به نوعی مونس رزمندهها به شمار میرفت و در روحیه آنها اثر به سزایی داشت.
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس، ما در قرارگاه حضور داشتیم و از روند عملیات هم باخبر بودیم. ولی وقتی خبرهای عملیات را با آن لحن حماسی گوینده و مارشهای نظامی میشنیدیم روحیهٔ مضاعفی میگرفتیم.
 
وی تصریح کرد: کار خوبی که امسال در رادیو در حال انجام است، پرداختن به نقش رادیو در دفاع مقدس است. یکی از انتقادات و پیشنهادت ما به دکتر صوفی از چند سال پیش تاکنون این موضوع بود که خوب است به این موضوع پرداخته شود.
 
وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر سبک زندگی، تأکید کرد: سبک زندگی شهدا، رزمندگان، جانبازان و خانوادههای شهدا یک سبک زندگی مناسب است که باید در جامعه گسترش یابد.
 
سردار دکتر کارگر در پایان این دو نشست از تلاش مدیران رسانه ملی برای ساخت برنامههای گوناگون در هفته دفاع مقدس تقدیر کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار