صلاحی مطرح کرد

پیگیری منویات مقام معظم رهبری، هدف اصلی کارگاه های پیوست نگاری فرهنگی است

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: پیوست‌نگاری فرهنگی به‌عنوان یکی از اقدامات کلان در بخش مهندسی فرهنگی است که بدان نیازمند هستیم.
کد خبر: ۲۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰ - 09July 2014

پیگیری منویات مقام معظم رهبری، هدف اصلی کارگاه های پیوست نگاری فرهنگی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور با اشاره به لزوم برگزاری دورههای پیوستنگاری فرهنگی با حضور اساتید اظهار داشت: فعالیتهای فرهنگی یکی از کارهایی است که روی زمین مانده  و وظیفه بسیج اساتید نیز برداشتن چنین کارهایی است تا بتواند این مباحث را به سرمنزل مقصود برساند.

صلاحی ادامه داد:  البته بسیج اساتید در حوزه جنگ نرم نیز، در ابتدا با شبکه محدودی از اساتید کار را شروع کرد؛ اما امروزه این حوزه به شبکه گستردهای در بین اساتید تبدیل شده است و قطعا، جریان پیوست نگاری فرهنگی هم توسط اساتید بسیجی به موج بزرگ فرهنگی در آینده نزدیک تبدیل می شود. 

وی با تاکید بر اینکه بحث پیوست فرهنگی نباید به پروژههای اقتصادی محدود شود، گفت: ما باید مباحث مختلف و حتی بحث صدور انقلاب را در اولویت کاری خود قرار دهیم، چراکه چنین مباحثی پیوست فرهنگی خاص خود را دارد. 

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور ادامه داد: بحث «پیوستنگاری فرهنگی» موضوعی است که چندین سال قبل مقام معظم رهبری مطرح فرمودند و جایگاه اصلی بحث این است که ما برای ساماندهی فرهنگی کشور باید بتوانیم از همه ابزارها، قالبها و زمینههایی که میتواند نتیجه فرهنگی و تاثیرگذاری فرهنگی داشته باشد، استفاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: پیوستنگاری فرهنگی بهعنوان یکی از اقدامات کلان در بخش مهندسی فرهنگی است که بدان نیازمند هستیم. پیوستنگاری فرهنگی به این معنا است که در طرحهای بزرگ اقتصادی و عمرانی و در پروژههای کلان ملی که در عرصههای مختلف طراحی و اجرا میشوند، بتوانیم از ظرفیت فرهنگی این پروژهها استفاده کنیم. 

وی با بیان اینکه سازمان بسیج اساتیدکشور در حوزه شبکههای جنگ نرم و حلقههای علمی و حلقههای صالحین در سالهای اخیر سازمان دهی و اقدامهای گسترده و موفقی داشتهاست، افزود: فقط در بحث جنگ نرم شبکه پنج هزار نفری از اساتید را آموزش دادیم و در بحث اقتصاد مقاومتی هم در نظر داریم کارگاههای آموزشی در استانها برای آموزش مفاهیم و شاخصهای اقتصاد مقاومتی برگزار کنیم تا اساتید در استانها زمینههای تحقق اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی را فراهم کرده و به مسئولان استانها کمک کنند. در بحث پیوست نگاری فرهنگی هم همین نگاه را داریم. 

وی تصریح کرد: یکی از رسالتهای بزرگ سازمان بسیج اساتید و دانشگاهیان گفتمانسازی برای تشکیل دولت در تراز نظام اسلامی است. 

شایان ذکر است؛ نخستین کارگاه غیرحضوری پیوست نگاری فرهنگی با حضور رئیس بسیج اساتید و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های تهران 21 تیر ماه از ساعت 17 الی 20 در محل سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور واقع در بلوار ارتش- سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور برگزار می شود.

نظر شما
پربیننده ها