حجت‌الاسلام سالک:

تبلیغات گسترده در صدا وسیما به تجمل گرایی دامن می‌زند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه صدا وسیما در ساخت سریال موفق نبوده است، گفت: تبلیغات گسترده در صدا وسیما به تجمل گرایی درسطح جامعه دامن می زند.
کد خبر: ۲۳۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۶ - 07July 2014

تبلیغات گسترده در صدا وسیما به تجمل گرایی دامن می‌زند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتو گویی درباره انتقادات وارده به سریال «هفت سنگ» گفت:  براساس برخی شنیدهها گفته میشود که این سریال منطبق با یکی از فیلمهای خارجی است به طوری که در متن این سریال به نکاتی اشاره شده که با عرف مسائل خانوادگی در ایران سازگار نیست؛ با این حال بهتر است که بر اساس مستندات و شنیده های دقیق درباره این سریال قضاوت صورت گیرد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما مخالف سریال سازی درصدا وسیما نیستیم و اگر این موضوع با توجه به ارزش های دینی انجام شود هیچ گونه اشکال و منعی ندارد، اما شاید صدا و سیما در موضوع ساخت سریال در مناسبتهای مختلف موفق نبوده و دراین بخش انتقادهایی به عملکرد صدا و سیما وارد است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در شرایطی که از صداوسیما به دلیل ضعف در ساخت سریالهای موفق انتقاد می شود، مسئولان سازمان بحث نبود بودجه کافی و اعتبارهای لازم را به میان میآورند که البته در بسیاری از موارد مباحثی چون نبود بودجه منطقی نیست. 

حجت الاسلام سالک با انتقاد از حجم بالای تبلیغات در صدا وسیما تاکید کرد: حجم بالای تبلیغات در شبکههای صدا وسیما به نوعی تجمل گرایی را درسطح جامعه رواج می دهد که برای بررسی مواردی از این دست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس چندی پیش بازدیدی از شبکه ۸ تلویزیون داشتند.

رئیس کمیسیون فرهنگی  مجلس با تاکید بر اینکه نسبت به عملکرد صدا وسیما در حوزه های مختلف انتقاد هایی وجود دارد افزود: مسئولان صدا وسیما بارها اشاره کردند که بخشی از بودجه مورد نیاز این سازمان از طریق تبلیغات در شبکههای تلویزیون تامین میشود و برای جبران کمبود اعتبارات اقدام دیگری نمی توان کرد، اما اشکال این است که این نوع از تبلیغات به تجمل گرایی دامن می زند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار