معاون بنیاد شهید خبر داد

تشکیل شورای عالی شاهد با هدف رسیدگی به نیازهای ایثارگران

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران به دیدار با خانواده‌های شهدا در قالب طرح «سپاس» اشاره کرد و گفت: شورای عالی شاهد با هدف ترویج ایثار و شهادت در جامعه تشکیل شده و به فعالیت می‌پردازد.
کد خبر: ۲۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۳ - 28June 2014

تشکیل شورای عالی شاهد با هدف رسیدگی به نیازهای ایثارگران

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلام و المسلمین «سید حسن مؤذنی» معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفتوگو با ایکنا، با اشاره به جایگاه رفیع ایثار و شهادت در جامعه گفت: یکی از اصلی ترین وظایف بنیاد شهید زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهداست.

وی ادامه داد: در همین راستا بنیاد شهید برنامههای متنوعی را در فواصل مختلف به اجرا میگذارد و معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید با همکاری سایر معاونتها اقدام به تدوین برنامههای مختلف میکند.

دیدار با خانوادههای شهدا در قالب طرح سپاس

حجتالاسلام مؤذنی طرح «سپاس» را مهم ترین طرح در زمینه ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و خانوادههای آنان عنوان کرد و افزود: در قالب این طرح که از ۲۲ بهمن سال گذشته آغاز شده، دیدار با خانوادههای شهدا در دستور کار قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: این دیدارها به صورت متمرکز و در سراسر کشور به اجرا در میآید و طی آن مسئولان بنیاد شهید به همراه چند نفر از مسئولان کشوری و لشکری به دیدار با خانوادههای شهدا رفته و پای صحبتهای آنان مینشینند.

تأکید بر شعار سال

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید با تأکید بر شعار سال مبنی بر سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، گفت: در همین زمینه نیز باید فرهنگ غنی دفاع مقدس را مورد توجه قرار داد چراکه کلید حل بسیاری از مشکلات در آن دوران نهفته است.

وی یادآور شد: فرهنگ غنی ایثار و شهادت میتواند جواب گوی بسیاری از سؤالات ما باشد به  همین منظور باید با همکاری تمامی ارگانها و نهادهای دولتی و مردم این فرهنگ غنی به شکل کامل استخراج سپس با بهره گیری از ظرفیتهای داخلی در اختیار جامعه قرار گیرد.

تشکیل شورای عالی شاهد

حجتالاسلام مؤذنی در بخش دیگری از سخنان خود فعالیتهای «شورای عالی شاهد» را محور قرار داد و اظهار کرد: این شورا با حضور رئیس بنیاد شهید، وزیر علوم، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد تشکیل شده است.

وی افزود: در تمامی ارگانهای دولتی که ادارات شاهد و ایثارگر وجود دارد، با این شورا در زمینه رسیدگی به نیازهای جامعه ایثارگری و رفع مشکلات آنها همچنین ترویج ارزشهای ایثار و شهادت در جامعه همکاری میکنند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید یادآور شد: این شورا در فواصل مختلف تشکیل جلسه داده و به بررسی مسائل پیرامون جامعه ایثارگری و همچنین چگونگی نشر ارزشهای ایثار و شهادت را مورد بررسی قرار میدهد و با دید راهبردی، سعی در اجرای این رسالت دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار