خلبان جنگ تحمیلی در گفت و گو با دفاع مقدس:

تا لحظه اصابت موشک آمریکا، هواپیما مسافربری ایران هیچ هشداری را دریافت نکرد

خلبان دوران دفاع مقدس گفت: اصولا اگر راداری روی هواپیما مسافربری کار کند یا موشکی به سمت آنها پرتاب شود، هیچ هشداری حس نمی‌شود چون برای این کار طراحی نشده‌اند و لذا بدون دریافت هیچ هشداری هواپیمای ایرانی توسط موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳ - 26June 2014

تا لحظه اصابت موشک آمریکا، هواپیما مسافربری ایران هیچ هشداری را دریافت نکرد

امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته «سیاوش مشیری» از خلبانان جنگ تحمیلی، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، در خصوص واقعه تلخ 12 تیر و حمله ناو وینسنس آمریکا به هواپیمای مسافربری کشورمان اظهار کرد: درآن روز مثل همه روزهای عادی یک هواپیمای مسافری ایرباس ایران از بندر عباس به مقصد امارات پرواز کرد، این نوع هواپیماها که پروازهای خارجی دارند چون هواپیماهای مسافربری هستند هیچگونه علائم هشداری را دریافت نمیکنند.

وی ادامه داد: یعنی اگر راداری روی آنها کار کند یا موشکی به سمت آنها پرتاب شود هشداری حس نمیشود چون برای این کار طراحی نشدهاند و لذا بدون دریافت هیچ هشداری در حال پرواز بوده که با موشک ناو جنگی وینسنس مورد حمله عمدی نیروهای تجاوزگر و جنایت پیشه شیطان بزرگ آمریکا قرار میگیرد و 298 مسافر و خدمه آن با وقوع این جنایت به شهادت میرسند. 

امیر مشیری با اشاره به این که در آن زمان امام(ره) فرمودند "آمریکا یک شیطان بزرگ است" اذعان کرد: در حقیقت این عمل وقیحانهی آمریکا فتح البابی بود برای اثبات این امر که دنیا آمریکا را بهتر بشناسد، بعد از این واقعه مردم ما پرچم دولت آمریکا را زیر پای خود له کردند.
 
خلبان دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در زمان جنگ وقتی هواپیماهای عراقی به ما حمله کردند ما در روز اول جنگ هیچگونه آمادگی نداشتیم و تصور این حمله را نمیکردیم. تعجب کرده بودیم چطور آنها توانستهاند به طور پراکنده تمام بمبهای خودشان را در جاهای مختلف بریزند، این فکر در ذهن خلبانهای ما به وجود آمد که احتمالا اینها  شیعه هستند و دلشان نیامده که این بمب ها را منفجر کنند.
 
امیر مشیری ادامه داد:  اما اینگونه نبود آنها علم این کار رانداشتند همانطور که در قران آمده است خداوند دشمنان مسلمانان را از احمق ها خلق کرده است حالادر مورد این عمل آمریکا نیر همین اتفاق افتاد چرا که برای آمریکا سنگین بود بگوید هواپیمای مسافربری که سه برابر هواپیمای جنگی است را ندیده  و اشتباه کرده است.
 
وی این اقدام آمریکا را لطف الهی دانست و خاطر نشان کرد: این اشتباه بزرگ آمریکا لطف پروردگار بود که هم ماهیت آنها روشود و خباثت آمریکا برای دنیا مشخص شد وما توانستیم فرمایش امام(ره)  را به گوش جهانیان برسانیم، امریکا حاضر بود صد برابر غرامت به ایران بپردازد اما ما صدای این موضوع را در نیاوریم.
 
 
خلبان دوران دفاع مقدس در پایان گفت:  مردم ایران نه تنها بعد از این واقع مقاوم تر شدند بلکه با پیشرفت در تمامی صحنه ها به آمریکا و دیگر کشورهای ابرقدرت درسی فراموش نشدنی دادند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار