گذری کوتاه بر زندگی امیر سرتیپ محمدحسین معین‌پور

نقش موثر امیر معین‌پور در نیروی هوایی ارتش و عملیات‌های دفاع مقدس

دوران فرماندهی مرحوم معین‌پور نیروی هوایی ارتش در عملیات‌های بزرگی نظیر فتح‌المبین و بیت‌المقدس نقش سرنوشت‌سازی به عهده داشت که به بازپس‌گیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.
کد خبر: ۲۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸ - 23June 2014

نقش موثر امیر معین‌پور در نیروی هوایی ارتش و عملیات‌های دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ محمدحسین معینپور اول مهرماه ۱۳۳۱ وارد دانشکدهٔ افسری شد و پس از فارغالتحصیلی در رستهٔ خلبانی در نیروی هوایی مشغول به خدمت گردید. وی ضمن طی دورههای مختلف تخصصی و نظامی، دورهٔ خلبانی هواپیمای جت را در آمریکا و دورهٔ کنترل شکاری را در کشور انگلستان طی کرد.

با آغاز نهضت امام خمینی(ره) و حرکتهای انقلابی مرحوم میعنپور توسط نیروهای سفاک رژیم پلوی از این نیرو بازنشسته شد و در مسجد تهران پارس مسئولیت صندوق قرض الحسنه را بر عهده داشت و در این راستا فعالیت های انقلابی خود را ادامه میداد.

مرحوم معین پور در پی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از  جمله افسران انقلابی بود که دوباره به خدمت در نیروی هوایی دعوت شد و در برهه از زمان فرماندهی شهید فکوری جانشین ایشان شد، فرماندهی آموزشهای هوایی این نیرو یکی دیگر از مسئولیت های ایشان در دوره خدمتشان بود.

از مهمترین اقدامات دوره فرماندهی امیرسرتیپ معینپور تعدیل نیروهای بود که به دستور مقامات ارشد کشوری ابلاغ گردیده بود.

در شهریورماه ۱۳۶۰ بنا به پیشنهاد شهید سرلشگر ولیالله فلاحی پس از شهادت شهید فکوری به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.

دوران فرماندهی امیر معینپور در نیروی هوای به دلیل حساسیت های زمان جنگ و خیانت های بنی صدر از حساس ترین دوران نیروی هوای به حساب میآید.

در دوران فرماندهی مرحوم معینپور نیروی هوایی ارتش در عملیات های بزرگی نظیر فتحالمبین و بیتالمقدس نقش سرنوشتسازی به عهده داشت که به بازپسگیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.

امیر معینپور شخصیتی انقلابی، مومن، متعهد و پایبند به آرمانهای انقلاب اسلامی بود که برای محقق شدن اهداف نظام از هیچ تلاشی فروگذار نبود.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار