با حضور مقامات نظامی

مراسم تشییع فرمانده اسبق نهاجا فردا انجام می شود

مراسم تشییع امیر سرتیپ بازنشسته ستاد مرحوم محمد حسن معینی‌پور، فرمانده اسبق نهاجا فردا انجام می‌شود.
کد خبر: ۲۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷ - 22June 2014

مراسم تشییع فرمانده اسبق نهاجا فردا انجام می شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرتیپ ستاد محمدحسن معینیپور، فرمانده اسبق نیروی هوایی ارتش و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس پس از سال ها تحمل مشقات ناشی از بیماری سرطان روز شنبه 31 خرداد به لقاءالله پیوست.
 
بنابراین گزارش، مراسم تشییع این فرمانده اسبق نهاجا صبح روز دوشنبه با حضور فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح در ستاد نیروی هوایی ارتش برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است مرحوم  معینیپور سال های 1360 تا 1362 فرماندهی نیروی هوایی را عهده دار بوده است.
 
امیر سرتیپ محمدحسن معینیپور در تاریخ اول مهرماه 1331 وارد دانشکدهٔ افسری شد و پس از فارغالتحصیلی در رستهٔ خلبانی در نیروی هوایی مشغول به خدمت گردید. وی ضمن طی دورههای مختلف تخصصی و نظامی، دورهٔ خلبانی هواپیمای جت را در آمریکا و دورهٔ کنترل شکاری را در کشور انگلستان طی کرد. مرحوم معین پور در پی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از  جمله افسران انقلابی بود که به خدمت در نیروی هوایی ادامه داد و در شهریورماه 1360 بنا به پیشنهاد شهید سرلشگر ولیالله فلاحی به فرماندهی نیروی هوایی ارتش منصوب شد.
 
در دوران فرماندهی مرحوم معینیپور نیروی هوایی ارتش در عملیات های بزرگی نظیر فتحالمبین و بیتالمقدس نقش سرنوشتسازی به عهده داشت که به بازپسگیری شهر خرمشهر از نیروهای بعثی عراق منجر شد.
 
گفتنی است، چندی قبل امیر سرلشکر ستاد عطاءالله صالحی، فرمانده کل ارتش با حضور در بیمارستان فوق تخصصی بعثت نیروی هوایی ارتش از مرحوم معینیپور عیادت کرده بود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار