زاکانی در جمع اساتید بسیجی دانشگاه شیراز:

امروز شاهد قوی‌تر شدن ایران در جریان محور مقاومت هستیم

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما امروز بر سر عزت و استقلال خود و بر سر تحول در علم و پیشرانی آن مقاومت می‌کنیم که این مهمترین دلیل ایستادگی ما در بر موضع هسته‌ای است.
کد خبر: ۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲ - 22June 2014

امروز شاهد قوی‌تر شدن ایران در جریان محور مقاومت هستیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از روابط عمومی بسیج اساتید، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس امروز در مراسم بزرگداشت شهید چمران که به همت سازمان بسیج اساتید فارس در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد، ضمن بزرگداشت مقام شهید چمران و با بیان اینکه شهید چمران خودسازی را از خود آغاز کرده بود، گفت: شهید چمران داوطلبانه مأموریت شکستن بخشی از جبهه را بر عهده گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه پس از گذشت 35 سال از انقلاب همچنان شاهد معجزات فراوانی هستیم، خاطرنشان کرد: اساتید ما باید شهید چمران را سنبل پیروزی برای رسیدن به دروازههای تمدن اسلامی بدانند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر به اندیشه امام(ره) و رهبری رجوع شود مشاهده میکنیم که نظم بسیار دقیق و منسجمی وجود دارد که هر از نقطه که آغاز شود به یک دال مرکزی میرسیم.

زاکانی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه «من انتظار دارم که عناصر بسیج از سکوت من هم درس بگیرند»، تصریح کرد: برای فهم اقدام به جا نیاز است که ما هم جایگاه خود را بشناسیم و هم  فهم درستی را از منظومه اندیشهای امام(ره) و رهبری کسب کنیم.

وی ادامه داد: تا قبل از انقلاب اسلامی تنها دو گروه در سطح جهان وجود داشت که گروهی سلطه گر بودند که غرب و شرق جهان را میان خود تقسیم کرده بودند که با انقلاب ما گروه سومی میدانداری و سلطه ستیزی را آغاز کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با تصریح بر اینکه امروز پس از گذشت 35 سال سلطه گران جهان تضعیف شدهاند، خاطرنشان کرد: کوچک شدن ادعاها و خاص دشمنان ما شاهد این ادعا است.

امروز شاهد قوی تر شدن ایران در جریان محور مقاومت هستیم

زاکانی با بیان اینکه زمانی که در جهان اسلام ورود پیدا میکنیم مشاهده میکنیم تا قبل از ورود اسلام به انقلاب شاهد سکولار بودن بخشی از دین بودیم که عدهای آن را ایجاد کرده بودند، گفت: امروز شاهد قوی تر شدن ایران در جریان محور مقاومت هستیم.

وی متحجران را متهمان اصلی جهان اسلام دانست و بیان داشت: امروز میبینیم که کسانی مانند ترکیه که داعیه حکومت عثمانی را در سر میپرورانند، دچار مشکلات گوناگونی هستند؛ در حالی که اگر امروز ملتها را در جهان اسلام آزاد بگذارند و پیام انقلاب ما به آنان برسد بدون شک آزادی را بر میگزینند.

نماینده مردم تهران همچنین با اشاره به تحولات سوریه و عراق، خاطرنشان کرد: معادله قدرت زمانی که به ضرر اسلام آمریکایی شد، آنها را ساکت نمینشاند و دیدیم که آنان حلقه ضعیف خط مقاومت مانند سوریه را هدف قرار دادند.

زاکانی ضمن تشریح پنج عملیاتی که آمریکا در سال های اخیر بر ایران پیاده کرده است، گفت: آمریکا در 10 سال اول برخورد سختی بر علیه ما راه انداخت و در سال 67 با جنگ نرم، در قضایای سال 78 و حوادث پیرامونی آن با شیوه هانتینگتونی و شکاف بین مسئولان، فتنه سال 88 با تلاش در جهت براندازی نظام و قرار دادن مردم در مقابل یکدیگر و در دو سال اخیر نیز با جنگ تمام عیار اقتصادی بر علیه ما سعی در زانو به در آوردن ایران داشته است.

آمریکا مواجه غیر مستقیم خود را با انقلاب اسلامی در سطح جهان با اسلام هراسی آغاز کرد


وی ادامه داد: آمریکا مواجه غیر مستقیم خود را با انقلاب اسلامی در سطح جهان با اسلام هراسی آغاز کرد و با تفرقه بین جهان اسلام آن را دنبال کرد و با جنگ بین شیعه و سنی آن را شعله ور کرد و با ایران هراسی نیز به عنوان یک کانون اصلی جریان ساز در سطح جهان آن را برجسته کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: اما امریکا بر خلاف همه ادعاها، همه حلقههای خود را در قضایای سوریه و عراق از دست داد؛ چرا که آنها میترسند که پرچم علم و دانش ایران آنگونه  برافراشته شود که قرن چهار و پنج را متجلی کند.

زاکانی با اشاره به طی مسیرهای چهارگانه در مذاکرات هستهای ایران از ابتدا تا کنون، بیان داشت: تا سال 84 گروه مذاکره کننده به رهبری آقای روحانی مذاکرات را ادامه داد که در این دوره تمامی تاسیسات هستهای ما تعطیل شد؛ اما در سالهای 86 تا 92 آقای جلیلی با هفت دور مذاکره رهبری گروه مذاکره کننده را بر عهده گرفت که در این دوره بر حق خود ایستادگی کردیم و به دنبال شفاف سازی معادله بودیم.


عزت خواهی جمهوری مهمترین مشکل غرب در جریان مذاکرات هستهای است

وی خاطرنشان کرد: در این دوره البرداعی طی نامهای به ایران اعلام کرد که صنعت هستهای این کشور مشکلی ندارد؛ اما فردای آن روز شورای امنیت دومین قطعنامه را بر علیه ما صادر کرد؛ واقعیت این است که تنها مشکل آنان اسلامی بودن و عزت خواهی جمهوری ما است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه غرب در دوره بعدی مذاکرت یعنی اردیبشهت سال 92 بنا را بر انتخابات ایران گذاشت، گفت: بزرگترین اشتباه تیم جدید مذاکره کننده ما این بود که راه را از نقطه صفر آغاز کردند که خود منشایی شده است که زیادی خواهی آنها بیداد کند.

زاکانی با بیان اینکه دعوای امروز غرب در جریان هستهای ایران بر سر تعداد سانتریفیوژ است، تصریح کرد: ما امروز بر سر عزت و استقلال خود و بر سر تحول در علم و پیشرانی آن مقاومت میکنیم که این مهمترین دلیل ایستادگی ما در بر موضع هستهای است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار