روستاآزاد در گفت‌و گو با دفاع مقدس:

جوهر پیشرفت، تفکر بسیجی است

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: بخش اعظم پیشرفت های صورت گرفته به دلیل وجود تفکر بسیجی بوده است؛ زیرا مسیرهایی که منجر به منفعت مالی می شود به جایی نرسیده است.‎
کد خبر: ۲۲۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳ - 22June 2014

جوهر پیشرفت، تفکر بسیجی است

رضا روستاآزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفتو گوی اختصاصی با خبرنگار دفاع مقدس درخصوص نقش تفکر بسیجی در دستاوردهای بزرگ انقلاب اظهار داشت: غیر از تفکر بسیجی هیچ راه دیگری وجود ندارد. تفکر بسیجی یعنی تفکر مخلصانه بی ادعا بویژه در شرایطی که امکانات مهیا نیست.

روستاآزاد خاطرنشان کرد: بخش اعظم پیشرفت های صورت گرفته به دلیل وجود تفکر بسیجی بوده است؛ زیرا مسیرهایی که منجر به منفعت مالی می شود به جایی نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه غیر از تفکر بسیجی هیچ تفکر دیگری راه به جایی نمی برد، تصریح کرد: برخی افراد برخلاف روند عادی جامعه از خود، سلامت و رفاه، درآمد و آسایش خانواده خود می گذرند تا دستاوردی برای جامعه بشریت محقق شود؛ برخی مخلصانه و فقط برای رضای خدا و برخی دیگر که تلویحا خدا را قبول دارند و برای خدمت به جامعه کار می کنند؛ بنابراین غیر از تفکر بسیجی هیچ تفکر دیگری راه به جایی نمی برد.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره مشکلات فراوان کشورهای جهان سوم در شرایط کنونی، بیان کرد: کسانیکه از رفاه، پول و امکانات گذشته و فقط برای رضای خدا و خدمت به بندگان خدا کار می کنند، باید از آبرو، مال، حقوق بالا، آسایش و رفاه خانواده خود بگذرند و وقتی می گذرند، حاصل آن می شود دستاوردی که به نفع همه هست.

وی با بیان اینکه اگر شهدا نبودند، آسایش، رفاه، امنیت و سلامتی نداشتیم، افزود: رزمندگان با تفکر بسیجی مقابل خطر رفتند و اگر ایثار و جانفشانی آنها نبود، فقط ذلت، خواری، اسارت و بیچارگی نصیب ما می شد؛ بنابراین تفکر بسیجی تنها راه رشد و توسعه در همه زمینه های علمی، سیاست، اقتصاد و فرهنگ است.

روستاآزاد عنوان داشت: حتی در علم اقتصاد هم می گویند اگر کسی بخاطر پول کار کند، به جایی نمی رسد؛ اما اگر برای کار و شوق و ذوق خدمت باشد، هم به پول و هم به کار می رسد؛ ازاینرو جوهر پیشرفت تفکر بسیجی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار