سردار اثباتی:

استکبار به دنبال اجرای جنگ نرم و فرهنگی است

رئیس قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح گفت: استکبار و غرب برای رسیدن به اهداف خود به دنبال اجرای جنگ نرم هستند و از تمرکز خود بر روی جنگ سخت و نظامی کاسته‌اند.
کد خبر: ۲۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۵ - 21June 2014

استکبار به دنبال اجرای جنگ نرم و فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سردار «بهروز اثباتی» رئیس قرارگاه سایبری ستادکل نیروهای مسلح در همایش راهکارهای مقابله با آسیبهای ماهوارهای که با حضور معلمان و مربیان آموزش و پرورش در کانون بسیج اراک برگزار شد، اظهار کرد: امروزه استکبار و غرب برای رسیدن به اهداف خود به دنبال اجرای جنگ نرم هستند و از تمرکز خود بر روی جنگ سخت و نظامی کاستهاند.

وی افزود: جنگ فیزیکی ما به پایان رسیده، اما در حال جنگی به مراتب حساستر هستیم که همان جنگ فرهنگی است و دشمن برای این جنگ تمام عیار چیزی کم نگذاشته است.

رئیس قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح تنها راه مقابله با شبکههای مجازی ماهوارهای را آگاه سازی مردم نسبت به مضرات این وسیله ارتباطی دانست و گفت: قسمتی از وقت و فرصتهائی که در کنار ماهواره سپری میشود مال خودمان نیست و عمر گران بهای خود را در راههایی صرف میکنیم که جز بی ارزشی و تباهی چیز دیگری به دنبال ندارد.

سردار اثباتی تصریح کرد: در گذشته رفاه در جوامع در حد پائینی بود و در عین حال جامعه از آرامش بهتری برخوردار بود، ولی امروزه با گسترش سیستمهای ارتباطی به ویژه ماهواره و استفاده نابجا از آنها جامعه دچار ناهنجاریهایی شده است.

وی افزود: وظیفه معاونان و مربیان پرورشی در قبال دانش آموزان سنگین و بزرگ است و باید انتقال دهنده فرهنگ صحیح به خانوادهها و دانش آموزان باشید.

رئیس قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به اهمیت فضای مجازی و تاثیرات گسترده آن بر تعلیم و تربیت گفت: برای مقابله با تاثیرات ماهوارهای در جامعه باید همه بسیج شوند.

سردار اثباتی تصریح کرد: هدف اصلی این شبکهها تزلزل ایجاد کردن در بنیاد خانوادهها بوده و یکی دیگر از اهداف این شبکهها بالا بردن فرهنگ مصرف گرائی و دوری از تولید است.

وی افزود: شبکههای ماهوارهای به عنوان ابزار جنگ سبک، زندگی غربی در سطح جوامع را تبلیغ و ترویج میدهد و در فضای مجازی افکار و باورهای جوانان و نوجوانان و اعتقادات مردم را نشانه گرفته که با شناسائی آسیبها و داشتن آگاهی و بصیرت میتوان با آن مقابله کرد.

رئیس قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه شبکههای ماهواره ای به عنوان ابزار جنگ نرم برای تبلیغ و ترویج سبک زندگی غربی است، گفت: امید است که با یک خیزش بسیجی، اجتماعی و روشنگری خوب بتوان در جهت آگاه سازی بیشتر جامعه و بیان معضلات ورود ماهواره به خانوادهها، گامهای مؤثری برداشت.

سردار اثباتی تصریح کرد: دشمن از طریق جنگ نرم میکوشد در ذهن مردم شبهه ایجاد کند زیرا عمدتا در برابر این جنگ بیدفاع هستند و با استفاده از ابزارهای پیچیده خود در آنها نفوذ کند لذا نباید وجود ماهوارهها در جامعه را نادیده بگیریم و فکر کنیم چون از آنها استفاده نمیکنیم پس مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: ماهوارهها مستقیما کودکان و کانون خانوادهها را تهدید میکنند در حالی که به علت بیاطلاعی از عواقب آن در برابر این تهدید آسیب پذیر و بیدفاع هستیم لذا اگر مادری به سبک زندگی اسلامی توجه نکند کودکش روش زندگی نا به هنجار غربی را از این رسانهها میآموزد و این ابزار به مروز زمان ذهن کودکان را از معارف اسلامی، ایرانی و اخلاقی پاک میکنند.

رئیس قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح درباره آسیبهای برنامههای ماهواره گفت: این برنامهها موجب نابودی کانون خانوادهها از طریق ترویج بی بندوباری، روابط بی قید و بند، خیانت میشوند و آنچه در این برنامهها ترویج میشود روابط بی قید و بند بین دو جنس مخالف است که تا سرحد روابط نامشروع پیش میرود.

سردار اثباتی تصریح کرد: یکی از رسالات آموزش و پرورش رسالت علمی و رسالت فرهنگی است که میتوان توطئه دشمن را خنثی کرد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار