معاون اعتبارات بانک مهر اقتصاد به دفاع مقدس خبر داد

اختصاص بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد گفت: امسال بودجه‌ای که این بانک برای ۱۲ عرصه اقتصاد مقاومتی بسیج در نظر گرفته مبلغی معادل ۴۰ میلیارد تومان است که پیش‌بینی شده ۳۵۰ میلیارد تومان آن محقق شود.
کد خبر: ۲۱۶۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷ - 17June 2014

اختصاص بودجه ۴۰ میلیارد تومانی برای عرصه‌های اقتصاد مقاومتی بسیج

«حمیدرضا نجفپور کردی» معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد در گفتوگو با خبرگزاری دفاع مقدس درباره فعالیتهای این بانک در اعطای تسهیلات به بسیجیان در حوزه اقتصاد مقاومتی بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی، سازمان بسیج علمی و شرکت نگار نصر بانک مهر اقتصاد درباره عرصههایی که کمتر از سوی مسئولان توجه میشود مطالعاتی را انجام دادند تا صنایع کوچک و زودبازده تقویت شوند، لذا در این رابطه ابتدا هشت عرصه و سپس ۱۲عرصه را شناسایی کردند.

وی با اشاره به اینکه قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج سه عامل اجرایی دارد که شرکت نگار نصر، سازمان بسیج مستضعفین و بانک مهر اقتصاد هستند، افزود: بانک مهر اقتصاد دو دسته تسهیلات به افراد معرفی شده از سوی قرارگاه اقتصاد مقاومتی بسیج اعطا میکند؛ بدین شکل که افراد، متناسب با طرحهایی که دارند میتوانند تا سقف ۱۰ میلیون تومان وام قرضالحسنه با مدت بازگشت سه تا پنج ساله از این بانک دریافت کنند.

نجف پور ادامه داد: همچنین از ۱۰ میلیون تومان تا ۳۰ میلیون تومان وام هم به برخی طرحهای این حوزه در قالب عقود اسلامی با نرخ مبادلهای ۱۶ درصد با مدت بازپرداخت پنج ساله داده میشود.

وی یادآور شد: سال گذشته در حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۴ میلیارد تومان پرداخت کردیم، که البته بودجه تعیین شده برای این امر در سال گذشته ۲۸۸ میلیارد تومان بود، اما چون طرح تازه شروع شده بود، بودجه بهطور کامل محقق نشد؛ با این حال از لحاظ تعداد افراد تسهیلات گیرنده در عرصه اقتصاد مقاومتی توانستیم طی سال گذشته  ۱۹ هزار شغل ایجاد کنیم.

معاون اعتبارات و تجهیز منابع بانک مهر اقتصاد با بیان اینکه در حوزههایی مانند معیشت، مسکن و ازدواج، تسهیلات تکلیفی به بسیجیان فعال داده میشود، گفت: در رابطه با اعطای تسهیلات تکلیفی به بسیجیان نیز طی یک دهه گذشته به یک میلیون و ۳۴۴ هزار بسیجی تسهیلات در بخشهای قرضالحسنه و عقود اسلامی پرداخت کردیم که رقمی معادل ۲۸ هزار و ۲۲۹ میلیارد ریال را در بر میگیرد که امسال نیز برابر آنچه بودجه شده حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است.  

خاطرنشان میشود مواردی از قبیل پرورش مرغ بومی، پرورش ماکیان، پرورش ماهی، زنبور عسل، تولید صنایعدستی، پرورش قارچ، توسعه مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و پرورش دام از جمله عرصههای اقتصاد مقاومتی بسیج هستند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار