حجت‌الاسلام طباطبایی در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

آموزه‌های مهدوی به توده‌های جامعه منتقل شود

رئیس موسسه دارالحدیث با بیان اینکه تقدیر از پژوهشگران عرصه مهدویت موجب ارائه آثار متقن، ارزنده‌ و فاخری می‌شود، گفت: برگزاری همایش‌هایی مثل دکترین مهدویت زمانی می‌تواند مؤثر و مفید باشد که به متن جامعه و توده‌های مردم انتقال داده شود.
کد خبر: ۲۱۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ - 14June 2014

آموزه‌های مهدوی به توده‌های جامعه منتقل شود

حجتالاسلاموالمسلمین «محمدکاظم طباطبایی» رئیس موسسه دارالحدیث با اشاره به همایش بینالمللی دکترین مهدویت به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در کل فضاسازی برای مباحث مهدوی به هر طریق جزئی و کلی کار مفیدی است، اما، این مقدمه کار است و باید بعد از اتمام، نتایج این همایشها به توده مردم و مخاطبین تعمیم داده و منتقل شود.

وی در ادامه افزود: همین فضای بینالمللی که در این همایش به مباحث مهدویت داده شده و موضوعاتی که انتخاب می شود دارای اهمیت است، مثلا سبک زندگی زمینهساز که برای این دوره انتخاب شده، میتواند در مجموع ابعاد زندگی مردم تأثیرگذار باشد، به شرط آن که محصولات ارائه شده پس از بررسی به جامعه مخاطب انتقال داده شود.

حجتالاسلام «طباطبایی» یادآور شد: جامعه مطلوب مهدوی در روایات ما بر پایه عدالت استوار است و عدالت در همه مراحل زندگی انسان تجلی می یابد، که در این خصوص در رابطه انسان با خودش رابطه انسان با خدای خودش و همچنین در ارتباط انسان با دیگران تجلی می کند، یعنی عدالت تنها در مفهوم رفاه اقتصادی خلاصه نمیشود.

رئیس موسسه دارالحدیث با بیان اینکه تقدیر از پژوهشگران عرصه مهدویت موجب ارائه آثار متقن، ارزنده و فاخری میشود، گفت: این همایشها زمانی میتواند مؤثر و مفید باشد که به متن جامعه و تودههای مردم انتقال یابد.

وی با تاکید بر اینکه محور جامعه مهدوی عدالت است، افزود: همه انبیای الهی  نیز برای تحقق عدالت و عدالت گستری آمدهاند، لذا آنچه که میتواند ما را به جامعه مهدوی برساند بسترسازی جهت تحقق عدالت است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار