آیت الله حائری شیرازی در گفت‌و گوی اختصاصی با دفاع مقدس:

تنها راه تقرب به امام زمان(عج) تزکیه نفس است

آیت‌الله حائری‌شیرازی با بیان اینکه نمی شود کسی حجت باطنی خود را با سنگ بزند و سپس حجت ظاهری را ببوسد گفت: برای تقرب به امام زمان(عج) پیروی از عقل و تهذیب نفس لازم است.
کد خبر: ۲۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴ - 13June 2014

تنها راه تقرب به امام زمان(عج) تزکیه نفس است

آیتالله «محیالدین حائریشیرازی» در حاشیه همایش بینالمللی دکترین مهدویت به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در حوزه فردی تنها راه تقرب به حضرت مهدی(عج) این است که انسان منتظر به حجت باطنی خود رجوع کرده و با تهذیب نفس و رعایت تقوا برای اصلاح نفس خود تلاش کند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها راه رسیدن به حجت ظاهری (امام زمان) اطاعت از حجت باطنی (عقل) است، تصریح کرد: مطمئنا این امکان وجود ندارد که کسی به حجت باطنی خودش سنگ بزند و بدنبال آن به درجه ای نائل شود که بتواند حجت ظاهری را ببوسد، لذا اینگونه افراد بواسطه گناه و معصیت اولا به حجت باطنی خود سنگ زده وسپس به حجت ظاهری ظلم کردند .

آیت الله شیرازی ادامه داد: انسان برای تقرب جستن خدمت امام زمان(عج) باید آنچه به عقلش می رسد را عمل کند، چراکه عقل سلیم و متعهد به دین در واقع اولین استاد اخلاق انسان محسوب می شود، پس انسان باید در مرحله اول به بدیهیات عمل کند.

وی در پایان با اشاره به روایتی از معصوم(ع) ابراز کرد: اگر انسان به آنچه که می داند عمل کند، یقینا آنچه را که نمی داند خدا به او عنایت می کند، لذا ترویج این دیدگاه در حوزه عمل فردی میتواند زمینه ساز جامعه مهدوی باشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار