دبیر همایش در مراسم افتتاحیه خبر داد

حضور ۳۲ مهمان خارجی از ۱۴ کشور دنیا در همایش دکترین مهدویت

دبیر همایش بین‌المللی دکترین مهدویت از حضور ۳۲ اندیشمند خارجی از ۱۴ کشور دنیا در این همایش خبر داد.
کد خبر: ۲۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ - 12June 2014

حضور ۳۲ مهمان خارجی از ۱۴ کشور دنیا در همایش دکترین مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، حجتالاسلاموالمسلمین «پور سید آقایی» دبیر همایش بینالمللی دکترین مهدویت در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار کرد: ما در ۱۰ سال گذشته نگاه راهبردی به موضوع مهدویت را آغازه کردهایم. پیش از آن تنها نگاه تاریخی و اعتقادی نسبت به موضوع مهدویت و انتظار وجود داشت و نگاه به این موضوع راهبردی، سبک زندگی، سیاسی و اجتماعی نبود. نگاه راهبردی به موضوع مهدویت از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما در سالها اخیر موضوعات فرهنگی را در این همایش دنبال میکردیم و امسال با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی، موضوع همایش «اخلاق و سبک زندگی زمینهساز، راهکارها و راهبردها» انتخاب شد و امیدواریم پاسخی در خورد و در حد توان به دغدغههای مقام معظم رهبری داده باشیم.

پورسیدآقایی از ارسال ۹۰ مقاله خارجی به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵ مقاله موردپذیرش قرار گرفت و ۱۳ مقاله نیز فرصت طرح در همایش را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵۰ مقاله نیز از داخل کشور به دبیرخانه همایش رسیده است که از این تعداد ۲۰ مقاله فرصت طرح در کمیسیونهای همایش را خواهند داشت.

دبیر همایش دکترین مهدویت با اشاره به حضور ۳۲ مهمان خارجی در این همایش تصریح کرد: این مهمانان از ۱۴ کشور دنیا ازجمله تونس، پاکستان، عراق، اردن، لبنان، انگلیس، مصر، الجزایر، اسپانیا، آلمان، عربستان، فرانسه، آمریکا و یمن در این همایش حضور دارند.

وی افزود: همچنین مجمع جهانی اهلبیت(ع) و مجمع تقریب مذاهب نیز مهمانانی را از کشورهای مختلف دنیا در این همایش خواهند داشت.

وی در پایان با تشکر از نهادها و سازمانهایی که مشارکتکننده در برگزاری این همایش بیان کرد: من این همایش را تجلی اراده ملی میدانم و نهادها و سازمانهای مختلف از همکاری با همایش دکترین مهدویت استقبال میکردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار