عضو هیئت علمی مؤسسه آینده روشن در گفت‌وگو با دفاع مقدس:

جامعه اسلامی باید هویت خود را مطابق با خاستگاه مهدویت تعریف کند

عضو هیئت علمی مؤسسه آینده روشن گفت: جامعه اسلامی زمانی می‌تواند به شاخص‌های آرمانی فرهنگ مهدوی نزدیک شود که هویت خود را مطابق با خاستگاه امام زمان(عج) در حوزه فردی و اجتماعی تعریف کند.
کد خبر: ۲۱۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲ - 13June 2014

جامعه اسلامی باید هویت خود را مطابق با خاستگاه مهدویت تعریف کند

حجتالاسلام والمسلمین «صادق سهرابی» پژوهشگر و عضو هیئت علمی موسسه آینده روشن، در حاشیه همایش بینالمللی دکترین مهدویت به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس گفت: برگزاری اینگونه همایشها به لحاظ ارتقای فکری و فعالسازی محورهای پژوهشی در عرصه مهدویت مفید و مؤثر است.

وی در ادامه، نشر و ترویج فرهنگ مهدویت در داخل و همچنین در سطح بینالملل را متأثر از برگزاری چنین همایشهایی دانست و در این رابطه گفت: هنگامی که دیدگاه مهدوی و انتظار بهطور هدفمند در سطح جامعه اسلامی نُضج بگیرد؛ در واقع همه عرصههای زندگی تحت تاثیر این جریان کارآمد و اثربخش قرار گرفته و دیگر کشورها نیز با مشاهده آثار مطلوبش از آن تبعیت میکنند.

حجتالاسلام سهرابی با بیان اینکه امروز در دوره امام حیّ و حاضر زندگی میکنیم که همه اعمال و سکناتمان را ناظر است، افزود: بنابراین باید همه مناسبات زندگی خود را در راستای خواستههای او تنظیم کنیم و اگر اینطور باشد میتوانیم با نزدیک شدن به خاستگاه امام عصر بسترها و زمینههای ظهور را فراهم کنیم؛ بهدنبال این جریان، عدالت و همه آرمانهای بشری هم در تمامی گستره هستی ایجاد میشود.

وی با اشاره به اینکه نخبگان موظف هستند مفاهیم کلیدی مذهب تشیع را برای عامه مردم تبیین کنند، افزود: ارتباط نخبگان با جامعه یک ارتباط تعریف شده است؛ یعنی مسائل علمی و اندیشهای باید در لایههای خواص و نخبگان  تجزیه و تحلیل شود و سپس در فرآیند آموزش و انتقال به مردم قرار گیرد، اگرچه این جریان از روند کُندی برخوردار است، اما یک ارتباط جدی است. اگر متفکرین و نخبگان ما به عمق این اندیشه پی ببرند به تدریج راهکارهای فرهنگ مهدوی هم تولید و در متن جامعه پدیدار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار