ارتش سوریه تا دو هفته دیگر حلب را پس می گیرد

رای الیوم نوشت: ارتش سوریه و متحدانش تا دو هفته دیگر بر حلب مسلط خواهند شد.
کد خبر: ۲۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ - 13November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، رسانه های وابسته به دولت های غربی - عربی حامی گروه های تکفیری به تلاش خود برای تحت تاثیر قرار دادن رخدادهای میدان نبرد در سوریه شدت بخشیده اند.
 
نشریه رأی الیوم که دفاتر آن در عربستان و امارات قرار دارد، در تلاش برای تفرقه افکنی میان نیروهای کرد سوریه با دولت این کشور نوشت: شدت درگیری ها در سوریه در روزهای اخیر تا سطح بی سابقه ای افزایش یافته است زیرا مسکو تمایل دارد نفوذ بشار اسد را افزایش دهد و حلب و مابقی مناطق را تحت کنترل کامل بگیرد. واشنگتن نیز تمایل دارد گروه دولت اسلامی [گروهک تکفیری صهیونیستی داعش] پیش از خروج باراک اوباما از کاخ سفید نابود شود.
 
روسیه بزرگترین ناوهای خود را به سواحل سوریه فرستاده است. ناو هواپیمابر کوزنیتسوف یکی از مهمترین ناوهای روسی است که قرار است مخالفان سوری و گروه  دولت اسلامی [داعش] را زیر آتش بگیرد. این ناو عظیم حامل جنگنده هایی از نوع سو33 و سو 25 و میگ 29 و بالگردهای جنگی از نوع کا27 است.
 
روسیه تمایل دارد جنگ سوریه را در سریعترین زمان ممکن به پایان برساند و اکثر اراضی سوریه را تحت کنترل بشار اسد قرار دهد و از پیشروی کردها که مورد حمایت آمریکا هستند جلوگیری کند.
 
پنتاگون نیز از سوی دیگر مداخله نظامی خود را  افزایش می دهد. دولت اسلامی (داعش) در موصل محاصره شده است و براساس ارزیابی های نظامی تا دو هفته دیگر سقوط خواهد کرد و پاکسازی موصل از اعضای  دولت اسلامی (داعش) آغاز خواهد شد. پس از آن تمرکز اصلی بر رقه در سوریه خواهد بود که مرکز اصلی دولت اسلامی به شمار می آید.
 
کاخ سفید خواستار اقدام آمریکا با پشتیبانی متحدان غربی و هماهنگی ارتش عراق و کردها برای نابودی دولت اسلامی و گسترش نفوذ مخالفان میانه رو سوری پیش از تحویل کلیدهای کاخ سفید توسط باراک اوباما به دونالد ترامپ رئیس جمهوری جدید است.
 
کاخ سفید اوباما به خوبی می داند که دونالد ترامپ براساس توصیه ژنرال مایکل فلاین مشاور نظامی خود که قبلاً مدیر دستگاه اطلاعات نظامی آمریکا بوده است عمل خواهد کرد.
 
وی که در زمان اوباما رئیس دستگاه اطلاعاتی بوده است به اوباما توصیه کرده بود که با روسیه هماهنگ باشد. وی به علت شکست در تلاش هایش استعفا کرد. ژنرال فلاین بر ضرورت هماهنگی با روسیه برای جنگ با دولت اسلامی تأکید دارد زیرا این گروه را دشمن همگان به شمار می آورد. این ژنرال آمریکایی معتقد است سیاست ضعیف واشنگتن منجر به پیدایش دولت اسلامی شده است.
 
دونالد ترامپ بارها تأکید کرده است که برای مقابله با خطرات موجود در خاورمیانه به ویژه دولت اسلامی  خواستار هماهنگی با روسیه است. کرملین از این گرایش دولت آتی آمریکا استقبال کرده است.
 
منبع:شبکه خبر
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار