سپاه پاسداران کشتی حامل سوخت قاچاق را در تنگه هرمز توقیف کرد

کشتی هزار تنی «یحیی یحیی» با تابعیت سومالیایی در حین قاچاق محموله پانصد هزار لیتری گازوئیل به مقصد یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس توسط گروه گشتی ناوتیپ رزمی ۱۱۲ ذوالفقار منطقه یکم دریایی سپاه کشف و توقیف شد.
کد خبر: ۲۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ - 28May 2014

سپاه پاسداران کشتی حامل سوخت قاچاق را در تنگه هرمز توقیف کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، ناوگروه ولیعصر(عج) ناوتیپ ذوالفقار منطقه یکم دریایی سپاه در حین گشتهای روزانه خود در تنگه هرمز و ۱۸ مایلی جزیره قشم به یک فروند کشتی نفتکش مشکوک شدند که پس از محاصره دریایی و متوقف کردن آن، این محموله بزرگ قاچاق سوخت کشف شد.

این کشتی نفتکش دارای تناژ و ظرفیت بارگیری یکمیلیون لیتر سوخت است که در لحظه توقیف پانصد هزار لیتر سوخت قاچاق از شناورها و لنجهای کوچک برای فروش در یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری کرده بود.

در جریان توقیف این محموله سوخت قاچاق ۱۳ نفر دستگیر شدند که همگی آنها تبعه سومالی هستند. این نفتکش با استقرار در نقاطی خاص مبادرت به جمعآوری سوخت قاچاق از شناورهای کوچک کرده و پس از تکمیل ظرفیت، سوخت جمعآوریشده را به خریدارانی خاص در یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس میفروختند.

نفتکش توقیفشده با نام «یحیی یحیی» به همراه ۱۳ قاچاقچی که همگی تابعیت کشور سومالی را دارند جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی در استان هرمزگان تحویل شد.

نظر شما
پربیننده ها