امیر محرابی عنوان کرد

پوشش ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر آتش توسط راکت‌ها و موشک‌های نزاجا

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش از شلیک موشک‌های نازعات، فجر و N۱۰ در روز نخست رزمایش بیت‌المقدس ۲۶ ارتش خبر داد و گفت: یگان موشکی نزاجا می‌تواند فاصله ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتری منطقه نبرد را تحت پوشش آتش خود داشته باشد.
کد خبر: ۱۹۷۸۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۹ - 23May 2014

پوشش ۷۰ تا ۲۰۰ کیلومتر آتش توسط راکت‌ها و موشک‌های نزاجا

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سید علی محرابی، معاون عملیات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه رزمایش موشکی نزاجا در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: به مناسبت سوم خرداد و به مانند هر سال، مرحله اول رزمایش بیتالمقدس ۲۶ را در قالب شلیک موشکهای این نیرو در منطقه مرنجاب آران و بیدگل برگزار میکنیم.

وی افزود: با توجه به مأموریت ذاتی خود، در فضای ناهمطراز و با توجه به تسهیلات در اختیار، انواع تکنیکها و تاکتیکهای مختلف را بررسی کرده و طی امروز و فردا به تمرین آنها میپردازیم.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه روز نخست رزمایش بیتالمقدس ۲۶ همراه با شلیک موشکهای نازعات، فجر و N۱۰  همراه خواهد بود، گفت: هدف یگان موشکی نزاجا دوردست و یا دوربرد است تا بهعنوان یگان پشتیبان یگانهای رزمی نزاجا انجام وظیفه کند.

امیر محرابی، برد موشکهای تست شده امروز را ۷۰ الی ۲۰۰ کیلومتر اعلام کرد.

وی تأکید کرد: یگانهای موشکی براساس برنامهریزی صورت گرفته برای اهداف دوربرد مسافت ۷۰ الی ۲۰۰ کیلومتر را پوشش میدهند که بر این اساس، مراکز نظامی، سایتها و پایگاههای دشمن مورد هدف این موشکها قرار میگیرد.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه موشکهای تست شده در رزمایش امروز بهینهسازی شده و همراه با رفع نواقص گذشته هستند، گفت: بر این اساس زمان "لودگیری" این موشکها پایین و سرعت و دقت تیراندازی آنها نیز افزایش یافته تا کمترین خطا را در برخورد با هدف داشته باشد و با اقدامات انجام شده روی این سامانهها، دقت و سرعت لودگیری افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم این رزمایش که فردا شنبه در منطقه نصرآباد اصفهان برگزار میشود، انواع یگانهای زرهی، توپخانهای، پیاده و هوانیروز حضور خواهند داشت.

امیر محرابی درباره اهداف و پیام این رزمایش، گفت: افزایش توان رزمی و آمادگی از وظایف ذاتی نیروهای مسلح است و ما نیز بر همین اساس به انجام وظیفه خواهیم پرداخت و قطعاً دشمنان ما از این توانمندی ما عصبانی و ناراحت و دوستانمان خوشحال خواهند بود.

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در خصوص تعداد موشکهای شلیک شده در رزمایش امروز، خاطرنشان کرد: این تعداد موشکها قابل ملاحظه است و ما با اعزام دیدبانهای خود تا حدود ۲۰۰ کیلومتر نقطههای اصابت را مورد ارزیابی قرار میدهیم و اگر خطایی در آنها باشد در جهت رفع آن خطا اقدام میکنیم.

نظر شما
پربیننده ها