فرمانده گروه ۶۵ توپخانه صاعقه نزسا:

گروه توپخانه لشکر ۴۱ ثارالله، ۱۷۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است

فرمانده گروه ۶۵ توپخانه صاعقه نزسا گفت: توپخانه لشکر ۴۱ ثارالله نقش بسزایی در حمایت و پشتیبانی از گردان‌های رزم لشکر داشته و تقدیم ۱۷۲ شهید هم سند این ادعا است.
کد خبر: ۱۸۹۰۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ - 14May 2014

گروه توپخانه لشکر ۴۱ ثارالله، ۱۷۲ شهید تقدیم انقلاب کرده است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از کرمان، در آستانه برگزاری سومین اجلاسیه نکوداشت سرداران و ۱۷۲ شهید گروه ۶۵ توپخانه صاعقه نیروی زمینی سپاه شهرستان رفسنجان سرهنگ پاسدار "یدالله صیفی" فرمانده گروه ۶۵ توپخانه صاعقه نزسا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در کرمان پیرامون این یادواره و جایگاه و نقش توپخانه لشکر ثارالله در دوران دفاع مقدس توضیحاتی ارائه داد.

وی هدف از برگزاری یادواره را تجدید میثاق با آرمانهای بلند شهدا عنوان کرد و افزود: همان گونه که میدانید در دفاع مقدس مردم ایران در برابر تجاوز همه جانبه دشمنان برگ زرینی در تاریخ حماسه و مبارزات حق طلبانه یک ملت رقم زدند و مقاومت و پایداری این مردم بزرگ برخواسته از روح وحدت و ایمان در سایه هدایتهای رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت.

سرهنگ صیفی تصریح کرد: ما توانستیم در زمینههای مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی معادلات جهانی را برهم زده و نقشههای دشمنان خبیث این ملت را نقش بر آب کنیم و حال که در این برهه که انقلاب مورد هجمه همه جانبه دشمنان قرار گرفته است برگزاری چنین یادوارههایی میتواند انقلاب را در برابر این دشمنیها بیمه کند و علاوه بر آن یک بار دیگر فضای جامعه را پر از عطر شهادت و حماسه کند و همچنین با آرمانهای بلند شهدای عزیز و مقام معظم رهبری تجدید میثاق نماییم.

وی پیرامون جایگاه و نقش توپخانه در دوران دفاع مقدس گفت: توپخانه هم مثل سایر رستهها نقش به سزایی در دوران دفاع مقدس ایفا کرده است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این باره فرمودند: کار توپخانه بسیار کار مهمی است و معتقدم که یکی از ابزارهای اصلی جنگ آتش توپخانه است.

این یادگار دفاع مقدس افزود: گروه ۶۵ توپخانه صاعقه نزسا در دوران دفاع مقدس در قالب توپخانه لشکر ۴۱ ثارالله نقش به سزایی در حمایت و پشتیبانی از گردانهای رزم لشکر داشته و تقدیم ۱۷۲ شهید هم سند این ادعا است که از شهدای شاخص آن میتوان به شهیدان "عباس ابراهیمی" و "دهقان رجبی" که مسئولیت دیدهبانی در جبهه را به عهده داشتند نام برد.

وی در ادامه با اشاره به حضور به موقع و اساسی توپخانه در خط مقدم، اظهار داشت: گروه توپخانه علاوه بر پشتیبان آتش در خط مقدم به وسیله دیدهبان خود آتش را هدایت میکردند و دیدهبان توپخانه حتی در عقبه دشمن هم نفوذ میکردند تا بتوانند توپخانه دشمن را از کار بیندازد که نمونه آن در عملیات والفجر۸ اتفاق افتاد.

فرمانده گروه ۶۵ توپخانه صاعقه نزسا در ادامه بیان داشت: یکی از اهدافی که دشمن دنبال میکند جنگ نرم و شبیخون فرهنگی است و یکی از راهنمای مقابله با جنگ نرم برگزاری همین یادوارهها است که تاثیر بسیار به سزایی در جامعه داشته است به گونهای با گذشت سی و چند سال از جنگ هنوز مردم این یادوارهها را به خوبی و با شکوه برگزار میکنند.

وی در پایان تصریح کرد: سومین یادواره سرداران و ۱۷۲شهید سرافراز گروه ۶۵ توپخانه صاعقه نزسا مستقر در رفسنجان همزمان با وفاتام المصائب حضرت زینب کبری(س) روز پنج شنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۴ عصر با حضور خانوادههای معظم شهدا و ایثارگران و جانباران و عموم مردم شهید پرور رفسنجان در معراج شهدای حسینیه بزرگ ثارالله برگزار میشود و لازم به ذکراست نمایشگاه بزرگ ماکت عملیات والفجر ۸ با انفجارات آتش توپخانهای ازدیگر برنامههای این یادواره است.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
محسن عرب
|
-
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۹
0
0
باسلام چرا یادی از علی عرب فرمانده توپخانه لشکر ثارالله نمی کنید مگروی زمان جنگ زحمت نکشید مگر وی یازده سال فرمانده توپخانه نبود ؟ بخدا حقش چنین نبود به او مدیونید.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
سردار حاج حسن خواجه یکی از فرماندهان توپخانه بود که متاسفانه سال 91 در اثر تصادف روز تاسوعا به همراه دو فرزند دلبندشان برحمت ایزدی پیوست روحش شاد یادش گرامی باد.
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
سردار حاج حسن خواجه یکی از فرماندهان توپخانه بود که متاسفانه سال 91دراثرتصادف روز تاسوعا به همراه دو فرزند دلبند شان برحمت ایزدی پیوست روحش شاد یادش گرامی باد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار